استاندار اردبیل؛

سهمیه واکسن کرونا استان اردبیل افزایش می‌یابد

1400/06/14 - 13:56 - کد خبر: 50272 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با تشریح نتایج سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان گفت: بنا به وعده دکتر عین‌اللهی، سهمیه واکسن کرونا این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در جلسه ستادمدیریت کرونای استان اردبیل افزود: وزیر بهداشت وعده تحویل ۶۰۰هزار دز واکسن در طول یک ماه آینده را برای استان داده و این خبر خوبی برای مردم شهروندان استان است.
وی بیان کرد: تا کنون بیش از ۷۰درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده‌اند و ۳۰درصد باقی مانده نیز  طی یک ماه آینده طبق فراخوان واکسینه می‌شوند.
بهنامجو تشریح کرد: افرادی که قادر به حضور در مراکز بهداشتی و محل‌های تزریق واکسن نیستند با هماهنگی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی  در منازل مسکونی خود  واکسن دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای تزریق واکسن استفاده شود گفت: ۲۲۰ هزار نفر دانش آموز در استان وجود دارد و اگر ۴۴۰هزار والدین این دانش آموزان را حساب کنیم آمار قابل توجهی از مردم استان را شامل می‌شود و در آستانه سال تحصیلی والدین این دانش آموزان باید در الویت تزریق واکسن کوید. ۱۹ قرار گیرند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه کارگران بالای ۲۰۰نفر شاغل نیز در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، بیان کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای تزریق واکسن به همه اقشار جامعه با توجه به افزایش دز آن در استان استفاده خواهیم کرد تا روند افزایشی مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا کاسته شود.
استاندار اردبیل از شهروندان  استان خواست تا همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله اجتماعی، زدن ماسک حساس باشند تا علاوه بر کمک به کادر درمان ، شاهد عزادار شدن  خانواده های بیشتری نباشیم. 
او افزود: با رعایت پروتکل‌ها شاهد کاهش مراجعان به مراکز درمانی، کاهش بستری‌ها و کاهش مرگ و میر خواهیم بود چرا که در پیک‌های قبلی این تجربه برای کادر درمان ثابت شده است.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه گذشته سفری یک روزه به استان اردبیل داشت.
انتهای پیام/
سهمیه واکسن کرونا استان اردبیل افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار