رئیس کمیسیون تحقیق و‌نظارت شورای شهر تبریز؛

متروی تبریز ناقص افتتاح شده! / وقوع فاجعه در صورت مسافرگیری متروی حادثه دیده

1400/06/14 - 13:41 - کد خبر: 50270 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر گفت: چرا خطی که ناقص بوده است دو بار با حضور رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهورافتتاح شده است؟

به گزارش نصر، "روح اله دهقان نژاد" در دستور جلسه ششم گزارش کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به حادثه قطار شهری، گفت: با نفرات شرکت بهره برداری قطار شهری این موضوع را بررسی کردیم.
دهقان نژاد گفت: از بیت المال، هزینه های زیادی برای مترو انجام گرفته است ولی هنوز به پایان نرسیده است.
وی تصریح کرد: چرا خطی که ناقص بوده است دو بار با حضور رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهورافتتاح شده است؟
دهقان نژاد گفت: طبق قانون و مراحلی که وجود دارد هم سازمان قطار شهری و هم شرکت بهره برداری باید موضوع را بررسی کنند که فقط یک کمیسیون تشکیل شد.
وی ادامه داد: مجموعه ورزشی که در مناقصه مترو شرکت داشته صوری بوده است، اگر امکان بهره برداری با نواقص وجود ندارد چرا خط شمالی و جنوبی بهره برداری شده است.
وی تاکید کرد: مترو اصلا برخی ایرادات فنی دارد که در مدیریت‌های قبلی تصمیم گیری شده است.
وی افزود: شرکت بهره برداری مترو قبلاً اعلام کردند که مترو را آزمایش می کردیم در حالی که مترو می خواست مسافر گیری کند، اگر این اتفاق رخ میداد فاجعه انسانی رخ می داد.
وی ادامه داد: در گزارش مترو تهران تقصیر طراحی ۵۴ درصد ذکر شده  است که در بقیه گزارش ها این موضوع تا ده یا ۲۰ درصد بوده است.
دهقان نژاد اضافه کرد: بر اساس نظرات کارشناسان بازرسی طرح هندسی خط ۵۴ درصد، سازمان قطار شهری ۲۰ درصد، راهبر ۱۷.۵ درصد، عدم نصب راهنما و سیگنالینگ ۶.۵ درصد و شرکت بهره بردار ۲ درصد مقصر شناخته شده است.
عضو شورای شهر گفت: جالب است که این راهبر را نه تنها از کار کنار گذاشتند بلکه می‌خواستند اخراج هم کنند در حالیکه برای باقی مقصرین هیچ اتفاقی رخ نداده است.
انتهای پیام/
متروی تبریز ناقص افتتاح شده! / وقوع فاجعه در صورت مسافرگیری متروی حادثه دیده نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار