نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه:

کمیته مشترک مجلس و دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ای تشکیل می‌شود

1400/06/14 - 12:48 - کد خبر: 50263 نسخه چاپی

نصر: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی برای اصلاح نظام یارانه‌ای، حذف بسترها و زمینه‌های رانت در اقتصاد از جمله اصلاح تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازه سه ماه خبر داد.

به گزارش نصر، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح نظام یارانه‌ای، حذف بسترها و زمینه‌های رانت در اقتصاد از جمله اصلاح تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور خبر داد و گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس متولی تشکیل این کمیته شده و به زودی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مجلس کار خود را آغاز خواهد کرد.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اعضای این کمیته، افزود: پیشنهاد شده وزیران اقتصادی دولت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نماینده‌ای ثابت در حد معاونت‌ و از کمیسیون‌های اقتصادی مجلس دو نماینده در این کمیته حضور داشته باشند و همچنین از بخش‌ خصوصی برای معرفی نمایندگان خود دعوت شده است.
میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: بازه زمانی سه ماهه برای کار بررسی این کمیته در نظر گرفته شده تا بعد از بحث و بررسی‌های لازم درباره موارد ذکر شده، خروجی مورد توافق مجلس و دولت در قالب طرح، لایحه و یا بودجه ۱۴۰۱ ارائه شود.
وی با تاکید بر توقف ۱۰ ساله نظام یارانه‌ای کشور، یادآور شد: گام نخست نظام هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ سال پیش برداشته شد و اکنون باید با انجام بررسی‌ها اصلاحات لازم درباره نحوه اجرای آن انجام شود. یارانه پنهان بیش از بودجه عمومی دولت بوده و از سوی دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به اندازه ۱۰ سال پرونده فساد برای قوه قضاییه ایجاد کرده است و باید بستر این مفاسد برداشته شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس عنوان کرد: کار نظارتی مجلس هم این است که بسترها و زمینه‌های فساد و رانت را از میان ببرد و تمام این موضوعات در جلسه مشترک دولت و مجلس بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/
 کمیته مشترک مجلس و دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ای تشکیل می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار