بررسی استعفای فریدون بابایی اقدم از عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز

1400/06/14 - 11:42 - کد خبر: 50257 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بررسی استعفای فریدون بابایی اقدم گفت: هیچکدام از اعضای شورا راضی به استعفای دکتر بابایی اقدم نیستند.

به گزارش نصر، حکیمه غفوری در ادامه افزود: من به عنوان یک خواهر از آقای بابایی اقدم خواسته‌ام که از استعفای خود انصراف دهند چرا که  شورا به تخصص و تعهد ایشان احتیاج دارد.
فریدون بابایی اقدم گفت: از تمامی افرادی که از هفته گذشته با بنده در تماس بودند و پیگیر بودند تا از استعفای خود انصراف دهم و همچنین توصیه حاج آقا آل هاشم و خانواده‌های شهدا که نسبت به بنده لطف داشتند و همچنین افرادی که به بنده رای دادند، ممنونم.
وی ادامه داد: انصراف بنده یک تصمیم آنی نبوده و من طی سه دوره ای که در شورا حضور دارم اگر شورا به معنای کامل شورای شهر باشد می تواند تاثیرگذار باشد اما در نهایت در تبریز شورا اختیاراتی که باید داشته باشد ندارد.
وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از مسائل در قالب تذکر و طرح ارائه شده اما به دلایل مختلف اجرا نشده است اظهارداشت: در جلسات  ارائه برنامه های کاندیدا های شهردا، فصلی مجزا برای حاشیه نشینی وجود داشت و این‌نشان دهنده تبدیل شدن به دغدغه است اما مردم چیزای می بینند که در جامعه عینیت دارد متاسفانه علیرغم گفته ها هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.
وی افزود: حتی دولت نیز در زمینه عمل، به تعهدات خود اقدام نکرده است، بجز در دوره چهارم توجه قابل قبولی به حاشیه نشینی نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اگر استعفا میدادم هدف این بود که صدای یک سوم شهروندان کشور که در حاشیه و بافت فرسوده ساکن اند را برسانم. ۲۰ میلیون نفر در حاشیه و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.
فریدون بابایی اقدم گفت: ما باید در بافت های متصل به شهر امکانات درون شهری را ارائه دهیم چرا که در درون بافت شهر دیگر جایی وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان نگرانی های خود در این زمینه گفت: من به عنوان عضو شورا و مدرس دانشگاه در این‌ حوزه  از اینکه واحد هایی که برای ساماندهی تخصیص می‌یابد به سمت شهر های جدید سوق داده می‌شود بسیار نگرانم چون زمین های دولتی در شهر های جدید وجود دارد و تملک آنها راحت است به این سمت حرکت می شود که این باز درست نیست.
بابایی اقدم افزود: بحث عمده شهر‌های ما با مشکل بد مسکنی روبرو هستند و کسی پیگیر نیست.
وی ضمن اشاره به تماس شهردار منتخب و تاکید بر پیگیری مجدانه حاشیه نشینی گفت: به عنوان برادر کوچک از تمامی مسئولان و اعضای شورا می‌خواهم اولین مشکل شهر را به حاشیه نشینی و بافت فرسوده قرار دهیم تا در کوچک ترین بحران شاهد جان دادن شهروندانمان نباشیم.
فریدون بابایی اقدم افزود: باید بتوانیم به دولت برسانیم که اگر می‌خواهید ۴ میلیون مسکن احداث کنید باید بخشی از آن در زمینه بد مسکنی و بافت فرسوده باشد‌.
وی گفت: به دلیل احترام به خواسته تمامی عزیزانی که نسبت به بنده لطف داشتند از استعفای خود انصراف میدهم و امیدوارم بتوانیم در این دوره در زمینه بافت فرسوده و بد مسکنی اقدامات جدی انجام دهیم.
انتهای پیام/
بررسی استعفای فریدون بابایی اقدم از عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار