مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح کرد:

تردد بیش از ۱۰۲ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

1400/06/14 - 11:36 - کد خبر: 50251 نسخه چاپی

نصر: مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۱۰۲ میلیون و ۳۰۷ هزار تردد خودرو در جاده‌های مختلف استان ثبت شده است.

به گزارش نصر، حسین بلوکی افزود: این تعداد تردد خودرویی از ۸۴ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده در این مدت ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده و ایلخچی - تبریز پرترددترین جاده در این بازه زمانی بوده است.
مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیر صوفیان - تبریز، ایلخچی - آذرشهر و بناب - مراغه، ملکان - بناب و خواجه - تبریز نیز در رتبه های بعدی پرترددترین جاده های استان قرار گرفته اند.
بلوکی، با بیان اینکه میزان سرعت غیرمجاز خودروهای ترددکننده جاده ای در این مدت بیش از ۶ درصد کل ترددها بوده است، ادامه داد: میزان عدم رعایت فاصله طولی خودروها در جاده های استان در این مدت ۱۸ درصد بوده است.
وی یادآوری کرد: در این مدت تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۳۰ مورد تماس تلفنی با مرکز تلفن گویای ۱۴۱ این اداره کل برقرار شده که توسط کارشناسان این مرکز پاسخ لازم داده شده است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
تردد بیش از ۱۰۲ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار