فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال:

والدین کودکان نگران قارچ سیاه نباشند

1400/06/14 - 10:33 - کد خبر: 50248 نسخه چاپی

نصر: یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال گفت: دلایل و فاکتورهای مختلفی برای قارچ سیاه مطرح است که ناشی از یک سری پیچیدگی ها بوده و در حال حاضر، شرایط به گونه ای نیست که والدین نگران قارچ سیاه باشند.

به گزارش نصر، دکتر شهرام عبدلی اسکویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قارچ سیاه در مواردی نه چندان شایع، در کودکان دارای نقص ایمنی، مشاهده می‌شود که این موضوع ارتباط خاصی با کرونا ندارد.
وی با بیان اینکه کرونا ​در کودکان نیز دارای علامت است، گفت: شکل بیماری به‌ویژه در کودکان کم سن وسال متفاوت است و کودکان نیز می‌توانند نقش عمده ای در انتقال به سایر کودکان و حتی بزرگسالان ایفا کنند
وی در خصوص تفاوت علائم کرونا در کودکان و نوزادان با بزرگسالان، خاطرنشان کرد: علائم کرونا در کودکان بیشتر به صورت عمومی مانند تب، سرفه، بی‌حالی، استفراغ و حتی اسهال و به طور کلی علائم غیر اختصاصی مانند سایر عفونت‌های ویروسی است‌ که  با افزایش سن در کودکان و اطفال درگیری ریوی بیشتری مشاهده می‌شود.
این فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال افزود: افتراق کرونا در کودکان کم سن و سال و اطفال شیرخوار با سایر عفونت‌های ویروسی به شکل ظاهری دشوار است و سابقه‌ی تماس در تشخیص کووید ۱۹ کمک کننده است.
 عبدلی اسکویی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کودکان، گفت: استفاده از ماسک بهداشتی، دستکش و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها در شرایط فعلی که سرعت انتقال سویه جدید بالاتر بوده و هر فرد می‌تواند تعداد بیشری را آلوده کند، بسیار ضروری است.
انتهای پیام/
والدین کودکان نگران قارچ سیاه نباشند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار