رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور، ارتقای میزان انس مردم با قرآن است

1400/06/14 - 10:58 - کد خبر: 50246 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به افزایش ظرفیت‌های قرآنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور این است که شرایط و درجه‌ی ارنقای انس با قرآن برای مردم فراهم شود. فعالیت‌های قرآنی برای این انجام می‌شود تا مردم را تشویق کند با قرآن رابطه مستمر و جاری داشته باشند.

به گزارش نصر، مهدی قره‌شیخلو شامگاه شنبه، ۱۳ شهریورماه، در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی و تجلیل از نخبگان قرآنی استان، اظهار کرد: عبارت انس با قرآن به دفعات بسیاری نیز از زبان رهبر معظم انقلاب بیان شده است که نشان دهنده‌ی اهمیت این موضوع است.
وی با بیان اینکه برای تعریف انس با قرآن باید به خود قرآن استناد کرد، افزود: هر انسانی که به سه کار مداومت داشته باشد و سه گام را بردارد، می‌تواند مدعی انس با قرآن باشد.
وی خاطرنشان کرد: اولین پله برای رسیدن به این هدف، ارتباط مستمر و روزانه با ظاهر قرآن کریم است و پله‌ی دوم نیز مربوط به تدبر و تامل مستمر بر مفاهیم این کتاب الهی در کنار خواندن روزانه‌ی آن می‌شود.
قره‌شیخلو تاکید کرد: با استناد به آیات قرآن در خصوص تاثیرات قرائت روزانه قرآن، می‌توان گفت که هر کسی بتواند به‌صورت روزانه قرآن را قرائت کند، این قرائت تا حد زیادی او را در برابر انحرافات دنیوی مصون نگه می‌دارد و ثمرات تدبیر نیز تلاش برای فهمیدن قرآن بوده و نشانه و نتیجه آن، افزایش ایمان است، که به همین خاطر بحث مفاهیم و تسلط حافظان و قاریان به مفاهیم قرآنی در مسابقات قرآنی دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آخرین مرحله انس با قرآن، تلاش برای تبدیل فهم از قرآن به عمل و رفتار است، گفت: با طی کردن هر سه مرحله انس با قرآن یعنی خواندن خوب، تدبر خوب و تبدیل مفاهیم آن به عمل و رفتار در جامعه، می‌توان گفت که جامعه ما قرآنی بوده و فکر و رفتار مردم نیز منطبق بر قرآن است.
به گزارش ایسنا، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این‌که چهره‌های قرآنی باید برای شیرینی ذائقه مردم به فهم نسخ قرآنی تلاش کنند، افزود: کسانی اهل نجات هستند که فکر و عملشان مزین به قرآن باشد.
انتهای پیام/
 هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور، ارتقای میزان انس مردم با قرآن است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار