خبر/

آب برخی مناطق در تبریز امروز قطع می‌شود

1400/06/14 - 09:46 - کد خبر: 50243 نسخه چاپی

نصر: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: جریان آب واحدهای مشترکان امروز یکشنبه در برخی مناطق تبریز قطع خواهد شد.

به گزارش نصر، به علت نصب سه راه در میدان بسیج برای آبرسانی به قسمتی از شهرک مرزداران، آب واحدهای مشترکان واقع در ضلع شمالی جاده تهران _ پایین‌تر از کارخانه آناتا تا میدان بسیج و شهرک‌های مصلی، مرزداران، شاهین شهر امروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ قطع خواهد شد.
کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز در یک دو سال اخیر به دلیل تشدید خشکسالی ها با تنش آبی مواجه بوده و بر این اساس سه راهکار کوتاه مدت برای رفع این مشکل اندیشیده شده است. 
یکی از این راهکارها که باعث افزایش ۳۰۰ مترمکعبی آب شرب تبریز می شود، طرح اصلاح خط انتقال آب سد نهند به تبریز است که ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.
تکمیل این طرح نیازمند انجام برخی اقدامات توسط شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است که آن نیز ممکن است سبب قطعی ها موقت آب در برخی مناطق شهر شود.
تعداد جمعیت تحت پوشش آب شهری تبریز در زمان حاضر یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۱۸ نفر و تعداد انشعابات آب شهری ۷۲۲ هزار و ۵۱۴ فقره و تعداد چاه‌های آب ۹۲ فقره بوده و همچنین حجم مخازن در مدار ۵۱۸هزار و۲۰۰ مترمکعب، طول توزیع شبکه ۳۷۸۰ کیلومتر و تعداد روستاهای تحت پوشش ۵۰ روستا است.
جمعیت روستاهای تحت پوشش تبریز نیز ۲۰۰ هزار نفر و تعداد روستاهایی که از زرینه رود یا شبکه تبریز تامین آب می‌شوند ۲۲ روستا است؛ همچنین روستاهای الوار اوغلو، سهلان، مایان، دیزج و باغ معروف به علت مشکل کیفیت آب چاه از طریق شبکه تبریز تأمین می‌شود که به‌علت افت فشار در شهر تبریز، روستاهای فوق نیز با مشکل آب‌رسانی مواجه شده‌اند.
طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال ۱۴۱۵ نیاز آبی سالانه تبریز ۲۲۰ میلیون مترمکعب در سال خواهد بود، درحالیکه ظرفیت تولید آب  ۱۵۲ میلیون مترمکعب بوده و مابقی این مقدار کمبود خواهد بود.
انتهای پیام/
آب برخی مناطق در تبریز امروز قطع می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار