معاون سازمان پزشکی قانونی کشور؛

۱۰ آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی در کشور فعال است

1400/06/13 - 16:00 - کد خبر: 50204 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هم اکنون ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک در سطح کشور فعال است و یک هزار پزشک با سازمان پزشکی قانونی همکاری دارند که همکاری ۳۰۰ پزشک بصورت معاضدتی است.

به گزارش نصر، حاج رضا منوچهری روز شنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ظرف ۲ سال گذشته ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در کشور راه اندازی شد، افزود: امروز تعداد ۴۴۶ مرکز در کشور فعال است.
وی با اشاره به اینکه یکی از علل طولانی شدن زمان اعلان نتیجه آزمایش ژنتیکی در گذشته کمبود کیت بود، یادآورشد: خوشبختانه امروز با تولید این محصول در داخل، مشکل کمبود کیت نداریم و مدت زمان اعلام نتایج نسبت به گذشته هم، کمتر شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با تقدیر از حمایت‌ها و توجه ویژه رییس کل دادگستری به مجموعه پزشکی قانونی استان، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی در سطح کشور از مشکلات موجود مرکز است که پیگیری‌هایی برای جذب نیرو در دستور کار قرار دارد.
رییس کل دادگستری استان زنجان نیز نبود دستگاه آزمایش ژنتیکی را از دغدغه‌های این استان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک در زنجان، از مشکلات پزشکی قانونی کم کرده و موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه مراجعه افراد برای انجام آزمایش ژنتیکی به استان‌های همجوار، موجب طولانی شدن فرایند اعلام نتیجه و اطاله دادرسی می‌شود، افزود: تحقق اجرای عدالت در مجموعه قوه قضاییه، نیازمند ایجاد بسترها و بهره‌گیری از ابزارها و امکاناتی است که باید در پزشکی قانونی استان زنجان هم، به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، مورد توجه سازمان قرار گیرد.
انتهای پیام/
۱۰ آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی در کشور فعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار