مدیر نظارت فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

1400/06/13 - 13:41 - کد خبر: 50185 نسخه چاپی

نصر: مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر که توسط پزشکان متخصص در درمان بیماران کرونایی تجویز می شود، در استان وجود ندارد.

به گزارش نصر، فاطمه آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بین داروهای اصلی مورد استفاده برای درمان بیماری کووید ۱۹، فقط داروی "توسیلیزومب" با برند "تمزیوا" دچار کمبود کشوری است.
وی اضافه کرد: دلیل این امر هم افزایش مصرف به دلیل موج پنجم شیوع کروناست.
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: این دارو فقط در داروخانه های بستری کرونا موجود است و به صورت سهمیه ای محدود دراختیار استان قرار می گیرد و این معاونت پیگیر دریافت تعداد سهمیه بیشتر از سازمان است.
آقازاده گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و افزایش چندین برابری مصرف سرم و خروج یکی از کارخانه های تولیدی از خط تولید، با کمبود جدی در تامین سرم مواجه شدیم که با توجه به اولویت بیماران بخش بستری و شرایط حاد، معاونت برای حل این کمبود علاوه بر تامین سرم بخش ها ، بسته  به موجودی و سهمیه تخصیص داده شده مابقی سرم ها را در داروخانه ها، جنب درمانگاه ها و داروخانه های شبانه روزی و سرپایی توزیع کرده است.
در حال حاضر هزاران نفر از مردم آذربایجان غربی تحت درمان به علت ابتلا به کرونا هستند.
انتهای پیام/
کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر در آذربایجان‌غربی وجود ندارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار