معاون استاندار آذربایجان‌غربی؛

مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه جای ستاد احیا را می‌گیرد

1400/06/13 - 11:37 - کد خبر: 50175 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه "مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه" جای "ستاد احیا" را خواهد گرفت، گفت: تصمیم به تعطیلی ستاد احیای دریاچه ارومیه در اواخر دولت گذشته گرفته شد.

به گزارش نصر، آیدین رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه تعطیلی ستاد احیا با دستور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور صورت گرفته، افزود: در همین راستا به زودی "مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه" اتمام طرح‌های نیمه تمام ستاد احیای دریاچه ارومیه را پیگیری کرده و وظیفه هماهنگی بین دستگاهی را عهده دار خواهد بود.
وی اضافه کرد: " حجت جباری" معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز طی یک ابلاغ رسمی در اواخر دولت گذشته به عنوان رییس مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه منصوب شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح‌های انتقال به دریاچه ارومیه در مرحله نهایی و در آستانه بهره برداری است، ادامه داد: سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب از جنوب استان به پیکر دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد که این میزان تراز این دریاچه را سالانه یک متر افزایش خواهد داد.
به گزارش ایرنا، مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه در یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع در محل محیط بانی رشکان ارومیه که دارای محدوده ۲۵ هکتاری است، احداث شده است .
تاکنون ۶۰ میلیارد ریال برای این مرکز هزینه شده و حدود ۳۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام کامل آن مورد نیاز است؛ عملیات احداث ساختمان اصلی به پایان رسیده و بخشی از سالن اجتماعات جنب مرکز هنوز نیمه تمام باقی است.
این مرکز در راستای پیگیری اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه و پایش پروژه های احیای دریاچه، هماهنگی دستگاه های اجرایی در احیای دریاچه ارومیه، مطالعات پیش بینی آینده دریاچه و برنامه ریزی جهت راهبری آن احداث شده است.
انتهای پیام/
مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه جای ستاد احیا را می‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار