خبر/

بیش از ۱۰۶ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی خرید تضمینی شد

1400/06/13 - 11:33 - کد خبر: 50170 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از خرید تضمینی ۱۰۶ هزار و ۶۷۵ تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش نصر، علی رخ افروز روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: ۸۲ هزار و چهار تن گندم از طریق اداره کل غله استان خریداری شده و شرکت تعاون روستایی نیز ۱۰ هزار و ۶۵۱ تن گندم را به صورت تضمینی خریداری کرده و در مجموع خرید تضمینی ۹۲ هزار و ۶۵۵ تن گندم در سامانه به ثبت رسیده است.
وی افزود: ۱۴ هزار و ۲۰ تن گندم بذری نیز در راستای بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان جهت کشت گندم سال بعد، خریداری شده است.
رخ افروز با بیان این‌که در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲۵۰ هزار و ۹۴۷ تن گندم خریداری شده بود، افزود: تا امروز بر اساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده،   چهار هزار و ۶۷۶ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۹۸ درصد آن یعنی چهار هزار و ۵۷۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال پرداخت شده است و گندم کاران استان اکنون ۹۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از دولت جهت خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.
وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تا کنون یکهزار و ۵۱۰ تن کلزا به صورت قراردادی و ۴۲۴ تن به صورت تضمینی خریداری شده و همچنین کارخانجات متفرقه‌ای به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.
رخ افروز با بیان این‌که جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران استان طی این خریدها، ۱۷۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است، گفت: این میزان، ۱۰۰ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.
به گزارش ایرنا،  پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۷۵ هزار تن گندم در استان برداشت شود.
انتهای پیام/
بیش از ۱۰۶ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی خرید تضمینی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار