استاندار آذربایجان غربی؛

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی توان حضور درجمع ۳ مرکز برتر را دارد

1400/06/13 - 10:37 - کد خبر: 50167 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توان علمی بالای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این دانشگاه توان حضور در جمع سه دانشگاه برتر کشور را دارد.

به گزاش نصر، محمدمهدی شهریاری جمعه شب در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی که با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: کسب رتبه پنجم در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور، بسیار ارزشمند است.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان پایین بوده ولی از وضعیت علمی بسیار مناسبی برخوردار است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به دلیل کمبود درآمد در بخش دولتی و پرداخت دیرهنگام معوقات از بخش دولتی خارج شده و در بخش خصوصی مشغول به کار شده اند.
شهریاری اظهار امیدواری کرد که با تامین شرایط  ویژه امکان خدمت مجدد آن ها در این دانشگاه فراهم شود.
مراقبت های بهداشتی آذربایجان غربی در زمان کرونا قابل توجه بوده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه استان با چهار کشور ترکیه، ارمنستان، عراق و آذربایجان هم مرز است، گفت: این امر تاثیرپذیری استان از کشورهای همسایه را در مواقع شیوع بیماری از جمله بیماری کووید ۱۹ هموار می کند .
جواد آقازاده ادامه داد: خوشبختانه با مساعدت استاندار در زمان شیوع کرونا، کنترل مرزها به خوبی در حال انجام است به طوری که در صورت لزوم، به موقع مرزها بسته می شود و در صورت تردد مسافر نیز، تست pcr قبل از تردد انجام می شود و در نهایت این مساله، مانع گسترش شیوع کرونا از طریق مرزها در استان شده است.
وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۱۸ هزار نفر پرسنل است که از این میزان ۳۷۵ نفر اعضای هیات علمی و ۱۵ هزار نفر غیر هیات علمی، یک هزار و ۲۵۰ نفر به صورت شرکتی و یک هزار و ۱۵۸ نفر به صورت شرکتی خدماتی مشغول به کار هستند.
وی در ادامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را یکی از درخواست های پرسنل دانشگاه عنوان کرد.
انتهای پیام/
دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی توان حضور درجمع ۳ مرکز برتر را دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار