مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند؛

جشنواره زعفران مرند در تبریز برگزار می‌شود

1398/08/06 - 11:20 - کد خبر: 5014 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از برگزاری پنجمین جشنواره زعفران بناب مرند در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، منوچهر رحمانی روز دوشنبه در گفت و گویی اعلام کرد: این جشنواره قرار است روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان ماه در جهت آشنایی مصرف کنندگان با زعفران این منطقه در محل تفرجگاه عون بن علی تبریز برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی زعفران مرند بعنوان مرغوب ترین زعفران کشور و نیز ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان زعفران در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی مرند، شهر بناب مرند را پایتخت تولید زعفران در شمالغرب کشور دانست و گفت: سعی ما این است در راستای برندسازی محصول زعفران مرند، این جشنواره را سال آینده، بصورت کشوری و در تهران برگزار نماییم.

وی با بیان اینکه از ۳۰۰ هکتار زمین زیر کشت زعفران در استان، ۱۸۴ هکتار سهم مرند است، افزود: ضروری است با برگزاری دوره های آموزشی کشت زعفران، میزان تولید این محصول را در شهرستان افزایش دهیم.

رحمانی گفت: انتظار داریم با تعامل و همکاری ادارات مربوط، جشنواره استانی زعفران بناب مرند، به نحو احسن در تبریز برگزار شود.

کشت زعفران در چند سال گذشته در آذربایجان شرقی توسعه یافته و شهرستان مرند در این خطه به قطب تولید این محصول تبدیل شده است. سال گذشته ۱۸۴ هکتار گیاه زعفران در شهرستان مرند کشت و در حدود ۷۵۰ کیلوگرم از این محصول تولید شد.

انتهای پیام/

جشنواره زعفران مرند در تبریز برگزار می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار