مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی؛

تعداد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی به ۳۰۰ جلد می‌رسد

1398/08/06 - 11:15 - کد خبر: 5013 نسخه چاپی

نصر: ‌تا پایان امسال تعداد کتاب‌های منتشر شده استان در حوزه دفاع مقدس به ۳۰۰ جلد افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار اصغر عباسقلی زاده روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ‌تعداد کتاب های چاپ شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در سال گذشته ۳۰ عنوان بوده است.

وی از انتشار کتاب های جدید با موضوع دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: ۱۰ هزار شهید در آذربایجان شرقی وجود دارد اما ۲۵۰ جلد کتاب در این رابطه تدوین شده که تا پایان سال به ۳۰۰ جلد افزایش می یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: این تعداد کتاب در مورد رزمندگان قابل قبول نبوده و در این رابطه به کمک و مساعدت هنرمندان و فعالان عرصه نویسندگی نیاز داریم و تقاضا داریم در این رابطه کمک‌ حال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باشند.

سردار عباسقلی زاده همچنین با اشاره به نقش مطبوعات در جامعه گفت: رسانه‌ها نقش اول در تاثیرگذاری بر افکار عمومی را بازی می کنند.

 وی ادامه داد: ‌مطبوعات و خبرگزاری‌ها، تغذیه فکری مردم را برعهده گرفته و در نهادینه کردن فرهنگ های مختلف جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه شهدا موجب عزت کشور شدند، ‌اظهار کرد: ‌ رسانه ها هم باید پیام رسان شهدا و اهداف آنها در جامعه باشند.

 سردار عباسقلی زاده تاکید کرد: سیره رزمندگان و شهدا باید به عنوان الگو به جوانان معرفی شود و در این اقدام نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.

 وی اضافه کرد: ‌ شهدا در سایه تربیت های اسلامی و ارزشی توسط پدران و مادران به این مقام دست یافتند و بر این اساس رسانه ها باید در ترویج چنین مکتب های تربیتی ابتکارات لازم را داشته باشند.

 وی زبان رسانه را در جهت تحقق این اهداف بسیار موثر دانست و گفت: ‌ در واقع منش جوانان را رسانه ها تعیین می کنند و نسبت به مسائل حساس سازی می کنند.

 وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط رسانه‌ها در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/

تعداد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی به ۳۰۰ جلد می‌رسد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار