نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد

لزوم ‌بهره گیری از زبان شعر در گسترش فرهنگ اربعینی

1400/06/11 - 21:45 - کد خبر: 50114 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که زبان شعر، زبانی تاثیر گذار و فاخر است، گفت: بهره گیری از این زبان برای تبیین ابعاد مختلف حماسه عاشورا و اربعین می‌تواند به گسترش فرهنگ اربعینی تاثیر گذار باشد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رونمایی از پوستر کنگره ملی شعر اربعین، گفت: برگزاری این کنگره در تبریز اتفاق مبارکی است که با برگزاری مستمر آن، می‌توان شهر را همانند ادوار گذشته، مهد پرورش عالمان، شاعران و مداحان کرد. 

وی ادامه داد: این امر، شاعران جوان را برای تولید آثار فاخر تشویق خواهد کرد که در ارتباط با اربعین اشعار موثر و ویژه‌ای داشته باشند. 

وی افزود: تبریز با توجه به پیشینه ادبی و فرهنگی که دارد، برازنده‌ی برگزاری شعر اربعین است و خوشبختانه شاعران جوان امروزی، ارادت خالصانه خود را به ائمه اطهار به خوبی نشان داده‌اند. شاعران جوان باید در همین کنگره‌ها شناسایی و تشویق شوند و با تقویت آثار شاعران جوان، اشعاری با مضامین اربعینی در اختیار مداحان دیگر قرار بگیرد. 

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه ضمن اشاره به این‌که در دوره معاصر،  ادبیات تبریز شعرای بزرگی همانند استاد شهریار، صحاف، صراف، صافی، شهاب،شباهنگ، حسینی و دیگران تربیت کرده است، افزود: نوحه‌هایی که شعرای دوران معاصر به نظم در آورده‌اند با گذشت ده‌ها سال هنوز در هیات‌ها ساری و جاری است. آذربایجان و تبریز شعرای بزرگی را در دامان خود پرورش داده است که در ابعاد معنوی تاثیر فراوانی در جامعه داشته‌اند، هراندازه بعد محتوایی این افراد و جوانان در این رویدادهای مهم مانند اربعین تقویت شود، قطعا اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برخی علاوه بر سوگ وماتم، از ادبیات اربعین و محرم به عنوان بستری برای اعتراض به ظلم و ستم استفاده می‌کنند که در این کنگره انتظار می‌رود در محتوای ادبی خویش عرصه‌ای برای مقابله با ورود برخی بدعت‌ها و تحریف‌ها به روضه‌های اربعینی و محرم باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، وی ضمن تقدیر از رسانه ملی و صدا و سیمای استان، گفت: رسانه ملی ما در استان در بحث پخش عزاداری‌های عاشورا و ایام محرم سنگ تمام گذاشته و کمک بسیاری برای آن‌هایی که به خاطر شرایط کرونا قادر به حضور در مجالس نبودند، بوده است.

انتهای پیام/

 لزوم ‌بهره گیری از زبان شعر در گسترش فرهنگ اربعینی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار