پیدا و پنهان اختلاف «ایمانی» و تراکتور

1400/06/11 - 21:15 - کد خبر: 50110 نسخه چاپی

نصر: اظهارات متفاوت اکبر ایمانی و مسوولان تیم فوتبال تراکتور درباره اختلافات‌شان در روزهای اخیر به یکی از مباحث داغ فضای مجازی آذربایجان‌شرقی، تبدیل و باعث شد که کاربران و هواداران سرخپوشان تبریزی از نامعلوم بودن اصل این قضیه گلایه کنند.

به گزارش نصر از ایرنا، داستان از آنجا شروع شد که فراز کمالوند، سرمربی تیم تراکتور، در برنامه این هفته موج فوتبال شبکه تلویزیونی سهند درباره غیبت اکبر ایمانی در تمرینات این تیم، اعلام کرد که ایمانی از وی اجازه گرفته است.

این در حالی است که قبل از آن خبرهایی مبنی بر بروز مشکل میان ایمانی و مسوولان باشگاه فرهگی - ورزشی تراکتور در زمینه تمدید قرارداد این بازیکن، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد.

ابهام درباره اصل قضیه ادامه داشت تا اینکه اکبر ایمانی، ساعت ۱۸ روز سه شنبه در یک استوری در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: «من خیلی سعی کردم بمانم، ولی متاسفانه به روی خودم گفتن تو رو نمی‌خواهیم. اگر جای دیگری پیشنهاد داری ما هم کمکت می کنیم که بری/ یاشاسین تراکتور- خداحافظ».

 ساعتی بعد باشگاه  فرهنگی  - ورزشی تراکتور به استوری ایمانی واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای اعلام کرد: «اکبر ایمانی که در نیم فصل لیگ هجدهم با عقد قراردادی ۵ ساله به جمع سرخپوشان دیار آذربایجان پیوسته بود، برای فصل آینده خواستار افزایش مجدد مبلغ قرارداد خود به صورت نامعقول شده است.

این خواسته در حالی مطرح شده که قرارداد این بازیکن در فصل گذشته مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان بود، در نیم فصل به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. در همین راستا قرارداد این بازیکن برای فصل پیش رو( ۱۴۰۱-۱۴۰۰) نیز چهار میلیارد تومان منعقد شد.

با این حال، اکبر ایمانی برای لیگ بیست و یکم، خواستار مبلغ هفت میلیارد تومان شده و به باشگاه اعلام کرده است که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، در تمرینات شرکت نخواهد کرد. او در روزهای اخیر در تمرینات غیبت غیر موجه داشته و حاضر به حضور در تمرینات نشده است.

ظهر امروز (سه‌شنبه) طی آخرین جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل، معاون ورزشی و فرهنگی باشگاه و همچنین فراز کمالوند برگزار شد، علیرغم تاکید باشگاه بر حفظ اکبر ایمانی، این بازیکن بار دیگر بر خواسته خود اصرار کرده و اعلام نمود که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، به همکاری خود با باشگاه تراکتور پایان خواهد داد.

اکبر ایمانی سه فصل دیگر با تراکتور قرارداد دارد و فراز کمالوند به دلیل جلوگیری از ایجاد حاشیه در تیم، طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که به این بازیکن مرخصی داده است».

اما این آغاز ماجرا بود و ایمانی دقایقی بعد از انتشار اطلاعیه باشگاه تراکتور در استوری دیگری در صفحه اینستاگرامی اش عنوان کرد: «با هواداران رو راست باشین و بگین کی  منو نمی خواهد».

 انتشار این پست در صفحه اینستاگرامی ایمانی، انتشار فایل صوتی مذاکره بین جمشید نظمی و فراز کمالوند، مدیر عامل و سرمربی تراکتور با اکبر ایمانی را در فضای مجازی به دنبال داشت. 

محتوای این فایل صوتی به ظاهر نشان می داد که قرارداد اولیه اکبر ایمانی با باشگاه در سال اول ۵۰۰ میلیون بوده که در میانه های فصل با تمدید چند ساله به ۳ و نیم میلیارد افزایش و باشگاه برای فصل جدید ۲۰ درصد افزایش و در حدود ۴ میلیارد برای این قرارداد این بازیکن در نظر گرفته است؛ در این فایل صوتی، اکبر ایمانی عنوان می‌کند یا قراردادم را به ۷ میلیارد تومان افزایش دهید و یا ۷ میلیارد می‌دهم که رضایت‌ نامه‌ام را صادر کنید؛ این مذاکره در حالی به نتیجه نمی‌رسد که کمالوند خطاب به صادق پورحسین که در جلسه حضور دارد، می‌گوید: من اکبر را تحت هر شرایطی می‌خواهم.

ایمانی نیز می گوید: من را نمی خواهید چرا برابر هواداران قرار می‌دهید

اما این پایان ماجرا نبود و ایمانی در واکنش به فایل صوتی منتشر شده منتسب به مذاکرات وی با مسوولان باشگاه تراکتور، در ساعات پایانی شب، در یک ارتباط زنده اینستاگرامی اعلام کرد: من بعد از شروع تمرینات چند روزی را مرخصی گرفته و بعد از بازگشتم آقای کمالوند گفت روز اول نظرم به تو مثبت بود، اما حالا مثبت نیست و کمک می‌کنیم هر باشگاهی که خواستی بروی و برای همین از آن روز در تمرینات تیم حضور نداشتم.

ایمانی در ارتباط زنده خود با هواداران تراکتور اضافه کرد: امروز من را با نقشه از پیش تعیین شده به باشگاه کشیده و صدایم را ضبط کردند تا مرا برابر هواداران قرار دهند. در حالی که این فایل صوتی، تقطیع‌ و با برنامه ضبط شده و جاهایی که من از تراکتور تعریف کرده و گفته ام این تیم بزرگ را با هیچ تیمی عوض نمی‌کنم و به خاطر پول به آن نیامده ام، حدف شده است.

وی گفت: ضبط صدا در جلسه خصوصی، جرم است و این کار ناپسندی بود.

بازیکن تیم تراکتور گفت: کمالوند را هیچ تیمی نمی‌خواست و برای همین به تراکتور آمده و تراکتور را هم قهرمان نخواهد کرد و در پایان فصل در مورد قولش هم خواهد گفت بازیکن نداشتم و برای همین نتوانستم نتیجه بگیریم.

وی در بخشی دیگری از ارتباط تصویری زنده خود با هواداران تراکتور مدعی شد: من تراکتور را دوست داشتم و به خاطر پول به این تیم نیامدم؛ قرارداد من با نفت آبادان یک میلیارد تومان بود که در تراکتور در سال اول نصف شد. با این همه همیشه از علاقه من در تراکتور سوء استفاده شده و آخرین بازیکنی که باشگاه با آن تسویه حساب می کند، من هستم.

حال به نظر می رسد که اختلاف ایمانی و مسوولان باشگاه تراکتور پایان نیافته است و در روزهای آینده باید منتظر وقوع اتفاقات جدیدی بین طرفین بود که بدون شک ضرر آن متوجه تیم فوتبال تراکتور و هواداران پرشورش خواهد شد. 

این در حالی است که این تیم پرطرفدار در شرایط فعلی باید از حاشیه ها پرهیز کند تا تیم و هوادارانش بیش از این دچار استرس نشوند.

انتهای پیام/

پیدا و پنهان اختلاف «ایمانی» و تراکتور خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار