پیش بازی ایران – سوریه/

نخستین گام ایران در راه رسیدن به جام جهانی قطر

1400/06/11 - 17:00 - کد خبر: 50105 نسخه چاپی

نصر: تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20:30 امروز در اولین دیدار از دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف سوریه خواهد رفت.

به گزارش نصر، از نخستین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی در حالی میزبان سوریه خواهد بود که حریغ سوری تمایل زیادی به برگزاری بازی بدون حاشیه ندارد و پیش از شروع این مسابقه مخالفت خود را از حضور در این ورزشگاه  اعلام کرده بود؛ اعتراضی که مورد قبول مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت و این بازی قرار است در تهران برگزار شود.
 تیم ملی ایران در حالی با سوریه بازی خواهد کرد که ملی پوشان در این مدت حتی یک بازی ملی را هم نداشتند! علاوه بر آن سفیدپوشان تمرینات درست و حسابی هم پشت سر نگذاشتند و سرمربی و مربی تیم ملی هم در تمرینات غایب بودند. البته فدراسیون فوتبال عقیده چندانی به نقش مربی و بازیکن در نتایج تیم ملی ندارد!
تیم ملی سوریه در فروردین ماه امسال برای یک بازی دوستانه به تهران آمد و با نتیجه 0-3 به شاگردان اسکوچیچ باخت منتهی شرایط بازی دوستانه با دیدار رسمی کاملا متفاوت است و سوریه که در آخرین بازی رسمی‌‍‌اش در ورزشگاه آزادی، تیم ملی را متوقف کرده بود (دو تیم در بازی آخر مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف یکدیگر رفتند که سوریه با گل دقیقه 93 عمر السومه، از شکست به تیم کارلوس کی‌روش فرار کرد و بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید) امیدوار است با امتیاز از تهران به دمشق برگردد.تیمی که در مرحله قبلی و در گروه اول مسابقات، با 21 امتیاز از 8 مسابقه، به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی شد و طبیعی است که این تیم را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت.
اسکوچیچ در این دیدار لشکری از مصدوم و محروم دارد که از جمله آن ها می توان به احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، عارف غلامی، مجید حسینی و علی کریمی به دلیل مصدومیت و سردار آزمون به دلیل محرومیت اشاره کرد. در طرف مقابل هم عمر السومه مهاجم سرشناس سوری به دلیل مصدومیت این بازی را ازدست  خواهد داد. همچنین دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان که هنوز تست کرونایشان منفی نشده و امکان خروج از قرنطینه را ندارند و باید دید در این بازی روی نیمکت ایران حضور خواهند داشت یا نه.
ایران و سوریه تا حالا 28 بار باهم بازی کرده اند که ایران در 26 مسابقه به پیروزی رسیده و یک بار هم شکست خورده است و همچنین یک دیدار هم با نتیجه مساوی تمام شده است.
گفتنی است این دیدار از ساعت 20:30  پنجشنبه 11 شهریور ماه با قضاوت ریوجی ساتو از ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
 
حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
 
نخستین گام ایران در راه رسیدن به جام جهانی قطر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار