مدیر خانه مطبوعات اصفهان:

تعدد رسانه‌ها در کشور نیازمند بازبینی و برنامه‌ریزی است

1400/06/11 - 16:11 - کد خبر: 50101 نسخه چاپی

نصر: مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: تعدد رسانه‌ها در کشور، تضعیف قدرت آنها را بدنبال دارد که این مساله نیازمند بازبینی و برنامه‌ریزی مجدد است.

به گزارش نصر، منصور گلناری روز پنجشنبه در گفت و گویی به فراوانی رسانه، نشریه، مطبوعات و خبرگزاری در کشور اشاره و بیان کرد: این موضوع علاوه بر کاهش قدرت و اثرگذاری رسانه ها، هدررفت منابع و توزیع نامتوازن آن را نیز بدنبال خواهد داشت.
مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه سال هاست برای چند سلیقه محدود در کشور بیشمار رسانه و نشریه فعالیت می کنند که این مساله اثربخشی آنها را کاهش داده است، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای جهان، رسانه ها تجمیع شده اند از این رو قدرت بسیاری در دست دارند.
فعال رسانه ای اصفهان افزود: نیازمند آن هستیم که با یک برنامه ریزی اصولی، رسانه های ضعیفی که دلیلی برای فعالیت آنها نیست با تعامل و جذب به رسانه های قوی تر، تجمیع کنیم.
وی با بیان اینکه رسانه ضعیف و منفعل منفعتی برای کشور ندارد، افزود: تعیین تعداد محدودی خبرگزاری، مطبوعات و رسانه اثر گذار و قوی همچنین آموزش های بروز و رتبه بندی نیروهای انسانی فعال در این بخش از طریق برنامه ریزی منسجم ضروری است.
به گفته وی، هم افزایی رسانه ای و تبیین و تدوین استراتژی رسانه در ایران باید با برنامه ریزی اصولی از سوی نظام تعریف شود.
مدیر خانه مطبوعات اصفهان، افزود: رسانه ها اگرچه باید در سلیقه و نظر آزاد باشند اما لازم است از اصول نیز تبعیت کنند.
گلناری تصریح کرد: امروز در جهان، یک لشگر کشی عظیم رسانه ای بوجود آمده و قوی بودن در این عرضه نیازمند سازماندهی و ساماندهی نیروهای کارآزموده، زبده و اثرگذار است.
 استاد پیشکسوت رسانه در اصفهان افزود: در این کارزار، صدا و سیما هم باید در کنار خبرگزاری ها و مطبوعات باشد.
وی، تدوین نظام‌نامه حساب شده در کشور برای تقابل با رسانه های غربی و استکباری را ضروری دانست و گفت: در نبود این نظام نامه، هجمه ها بصورت ناقص و انفعالی پاسخ داده می شود، این رویه باید اصلاح شود به طوریکه به رسانه مهاجم، فاعل و مبتکر تبدیل شویم.
وی افزود: نظام های غربی و استکباری هم مشکلات و کاستی های فراوانی در بخش های مختلف دارند اما همواره با جنگ رسانه ای و تبلیغاتی چهره دیگری از خود به جهان معرفی کرده اند که این ورق باید با فعالیت هوشمندانه رسانه های قوی و آموزش داده شده برگردد و آنها نیز مانند یک لشگر کار آزموده به جنگ رسانه ای بروند.
به گفته وی، رتبه بندی رسانه های کشور و فعالان این عرصه با تدوین شیوه نامه های حساب شده باید اجرایی شود.
مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه آموزش در بخش رسانه بویژه برای نیروهای انقلابی و متعهد فعال در این زمینه رها شده است، افزود: معتقد به دسته بندی در این عرصه نیستیم اما اگر قرار است رسانه هایی در تراز انقلاب و نظام اسلامی داشته باشیم، نیاز داریم نیروهایی در تراز آن تربیت کنیم.
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از نیروهای این حوزه انگیزه و توانایی ورود به پیگیری و تحقق این اهداف را ندارند از این رو لازم است افراد توانمند به عنوان مدیر و به‌صورت راهبردی وارد این حیطه ها شوند تا بتوانند این مسائل را ظرف مدت معقول اجرایی کنند.
۴۵۶ نشریه و روزنامه شامل ۲۵۶ مورد چاپی  و ۲۰۰ مورد الکترونیکی (۵۶ درصد چاپی و ۴۴ درصد الکترونیکی) در استان اصفهان فعالیت دارند که در مجموع چهار درصد نشریه‌های کشور را تشکیل می‌دهند.
 نشریه‌های چاپی استان اصفهان نیز شامل ۱۲ روزنامه، ۴۰ هفته‌نامه، ۲۰ دو هفته‌نامه، ۶۶ ماهنامه، ۱۷ دوماهنامه،۸۳ فصلنامه و ۱۸ دو فصلنامه است.
نزدیک به ۲۵۰ نفر خبرنگار و مدیرمسوول در استان اصفهان دارای کارت عضویت خبرنگاری از سامانه جامع رسانه‌های کشورر و خانه مطبوعات هستند.
انتهای پیام/
تعدد رسانه‌ها در کشور نیازمند بازبینی و برنامه‌ریزی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار