رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی؛

نهادهایی که از بیت المال استفاده می‌کنند حق دخالت در انتخابات را ندارند

1398/08/06 - 10:37 - کد خبر: 5010 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نسبت به سوءاستفاده از امکانات دولتی به نفع یا زیان جریان‌های سیاسی و داوطلبان انتخابات هشدار داد و گفت: این موضوع فقط محدود به دستگاه‌های دولتی نیست و همه نهادهایی که از بیت‌المال استفاده می‌کنند حق دخالت در جریان انتخابات را ندارند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیار راستگو در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان، با اشاره به اینکه قانون، وظایف دست‌اندرکاران انتخابات را به صورت شفاف مشخص کرده است، افزود: مجریان و ناظران انتخابات باید تلاش کنند تا در سایه عمل به قانون، انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی برگزار شود.

وی، رعایت بی‌طرفی را وظیفه اصلی مجریان انتخابات عنوان کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا انتخابات در آرامش کامل برگزار شود و اینکه مردم به چه کسی رأی می‌دهند برای ما مهم نیست.

راستگو با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی توسط قوه قضائیه و ستاد امنیت انتخابات توسط وزارت کشور، گفت: همه ظرفیت‌های کشور برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات بسیج شده است و هیأت‌های اجرایی و نظارت نیز در تعامل کامل با یکدیگر در این راستا تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها طبق قانون موظفند با هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات در خصوص تأمین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز همکاری کنند و خودداری از این امر به منزله کارشکنی در روند انتخابات است.

راستگو همچنین با اشاره به تبلیغات جریان‌های معاند و ضدانقلاب برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات، گفت: ستاد امنیت انتخابات، تحرکات رسانه‌های معاند را در فضای مجازی رصد می‌کند و رسانه‌های رسمی باید برای مقابله با فضاسازی دشمنان تلاش کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت دقیق قانون و تعامل هیأت‌های اجرایی و نظارت استان در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همه دست‌اندرکاران انتخابات برای یک هدف تلاش می‌کنند و آن، برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند و با مشارکت حداکثری مردم است.

حمیدرضا قاسم‌زاده، رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز گزارشی از تمهیدات لازم برای تأمین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انتخابات ارائه کرد و گفت: تقویت امکانات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از نظر امکانات فنی و نیروی انسانی با اولویت مناطق محروم در دستور کار ستاد انتخابات است.

وی در این زمینه از توزیع امکانات کامپیوتری مورد نیاز و خودروهای عملیاتی به بخشداری‌های استان خبر داد و گفت: در خصوص تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز فنی و پشتیبانی برای برگزاری انتخابات، هیچ مشکلی در استان نداریم.

مرتضی محمدزاده، دبیر ستاد انتخابات استان نیز از پیش‌بینی حدود سه هزار صندوق برای اخذ آرای مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: آموزش مجریان انتخابات در دو مرحله برای فرمانداران و بخشداران استان انجام می‌شود.

 

هیأت نظارت بر انتخابات استان معتقد و ملتزم به تعامل با ستاد انتخابات است

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان هم در این جلسه با بیان اینکه انتخابات، آبرو و پشتوانه سیاسی نظام است، گفت: مجریان و ناظران انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور، بانشاط، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم تلاش می‌کنند.

صمد عزیزی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات خواست مردم است، افزود: هیأت‌های نظارت بر انتخابات استان و شهرستان‌ها، معتقد و ملتزم به هماهنگی و تعامل با هیأت‌های اجرایی هستند.

وی با تأکید بر رعایت دقیق قانون و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای در برگزاری انتخابات، گفت: قانون باید بدون کم‌وکاست چه در حوزه بررسی صلاحیت‌ها و چه در فرایند برگزاری انتخابات اجرا شود و هیچ‌کس خود را فراتر از قانون نداند.

عزیزی همچنین بر تسلط دست‌اندرکاران انتخابات نسبت به قوانین و مقررات انتخاباتی تأکید کرد و گفت: فرمانداران و هیأت‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها باید با تعامل و هماهنگی کامل، به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان، نظارت بر فرایندها، ابعاد و مراحل انتخابات را مهم‌ترین وظیفه این هیأت عنوان کرد و گفت: تأمین سلامت انتخابات، جذب مشارکت حداکثری، حفاظت از حقوق داوطلبان و رأی‌دهندگان و صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس هدف شورای نگهبان است.

وی تأکید کرد: هیأت نظارت در برخورد با خاطیان و متخلفان انتخابات با هیچ کس تعارف ندارد و بر اساس قانون، شرع و اخلاق، از حق مردم در این زمینه چشم‌پوشی نمی‌کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/

نهادهایی که از بیت المال استفاده می‌کنند حق دخالت در انتخابات را ندارند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار