خبر/

سیستان نمونه موفق در کنترل اپیدمی کرونا در کشور است

1400/06/11 - 10:37 - کد خبر: 50071 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: استان سیستان وبلوچستان و بویژه منطقه سیستان نمونه موفق در کنترل اپیدمی کرونا در کشور است که یکی از عوامل این موفقیت رسانه های منطقه هستند.

به گزارش نصر، دکتر هادی میرزایی در نشست با خبرنگاران در سرسرای دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: موفقیت در کنترل اپیدمی کرونا نتیجه زحمات مجموعه های مختلف از جمله فرمانداری ها، نیروهای نظامی و انتظامی، بویژه رسانه ها و از همه مهمتر همکاری مردم است.
وی با بیان اینکه اصلی ترین مسیر برای کنترل کرونا ایجاد فرهنگ است اظهارداشت: هر چقد مردم آگاه تر باشند کنترل کرونا راحت تر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: آمار تخت های بیمارستانی برای بستری بیماران کرونا از ۶۴ تخت خواب به بیش از ۲۰۰ تخت خواب در چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: شاخص تخت های بیمارستانی شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان در سالهای اخیر از حدود یک به بیش از ۴/۱ به ازای هر هزار نفر رسیده این در حالیست که شاخص کشور ۸/۱ به ازای هزار نفر است.
میرزایی گفت: هر تجمع خط تولید کرونا است و واکسن به تنهایی کنترل کننده بیماری نیست و از انتقال بیماری جلوگیری نمی کند بلکه عامل موثر در کاهش علائم بیماری و کاهش موارد مرگ و میر است.
وی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۱۱۹ هزار دز واکسن در منطقه سیستان برای گروههای سنی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده تزریق شده است به طوری که گروه سنی بالای ۷۰ سال بیش از ۷۶ درصد، بالای ۶۰ سال بیش از ۷۴ درصد و بالای ۴۰ سال ۵۸ درصد واکسن دریافت کرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی زابل در غربالگری اطرافیان بیمار مبتلا به کرونا در کشور جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور معرفی شده است.
وی از افتتاح مرکز ال دی آر، بیمارستان سل، توسعه شبکه برق مجموعه بیمارستان امیرالمومنین(ع) در چند مدت اخیر خبرداد و گفت: سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین بعنوان بهترین تصفیه بیمارستانی شرق کشور و پروژه توسعه اورژانس بیمارستان امیرالمومنین به زودی افتتاح می شود.
میرازیی اظهارداشت: توزیع جمعیتی، درمانگاه ها، خانه های بهداشت در حوزه خدمات بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل باعث شده تا این دانشگاه یکی از بهترین نظام ها را داشته باشد که نمود آن در واکسیناسیون کرونا خودش را نشان داد.
وی با بیان اینکه در حوزه درمان ساختارهای نیروی انسانی، سخت افزار و نرم افزار ارزیابی می شود افزود: در حوزه نیروی انسانی کمبود وجود ندارد و از متوسط کشور بالاتر هستیم اما ایده آل نیست.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
انتهای پیام/
سیستان نمونه موفق در کنترل اپیدمی کرونا در کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار