وزیر علوم خبر داد:

وجود بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور

1400/06/10 - 11:43 - کد خبر: 50001 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وجود بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور خبر داد.

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی‌گل در آئین آغاز پنجمین سمینار ملی شیمی کاربردی در آذربایجان شرقی که به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: برای تحقق مرجعیت علمی تلاش خواهیم کرد تا ردیف ویژه‌ای در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از مجلات علمی با کیفیت و معتبر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر دانشمندان و انجمن‌های علمی را مورد حمایت قرار داده و تحت حمایت نمایه‌های بین‌المللی قرار دهیم، شاهد رشد و توسعه عالی آنان خواهیم بود.
وی همچنین گفت: امتیازات ویژه‌ای برای کسانی که در دیپلماسی علمی فعالیت کنند قائل خواهیم شد و در آئین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیأت علمی بازنگری خواهد شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور را بزرگ‌ترین سرمایه ارزشمند جامعه دانست و گفت: نظام سنجشی و انگیزشی و همچنین نظام پیشنهادات ایجاد خواهیم کرد تا از نظرات و پیشنهادات جامعه علمی و اندیشمند کشور بهره ببریم.
وی در این ارتباط تصویری با اشاره به اینکه رتبه ایران در بسیاری از علوم، از جمله رشته شیمی، جزو بهترین‌های جهان است، تشریح کرد: تفکر و تعقل انسان وابسته و نتیجه واکنش‌های شیمیایی است و دانشمندان ایران زمین در زمینه شیمی کاربردی، کارهای بزرگی انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: در صنعت نفت، پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع رنگ، رزین و پلیمر، دانشمندانی را داریم که تولید محصول دارند و باعث افتخار هستند.
علیرضا امانی، دبیر علمی این سمینار نیز گفت: با توجه به ماهیت علم شیمی کاربردی و رویکرد شورای سیاست گذاری سمینار مبنی بر پذیرش مقالاتی با شاخص قرار داشتن در مرزهای علم و کاربردی بودن آنها، درمجموع ۱۷ موضوع محوری برای سمینار در نظر گرفته شد که با توجه به این شاخص، تعداد ۱۹۵ مقاله از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه سمینار مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد، ۴۴ مقاله به صورت آنلاین و ۱۵۱ مورد به صورت آفلاین ارائه می‌شود.
وی افزود: در کنار این سخنرانی‌ها، کارگاه‌هایی نیز با هدف معرفی و ایجاد زمینه‌های شغلی و توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت با محتوای آموزشی و مهارتی مانند کارگاه آشنایی با مواد شیمیایی مورد مصرف در ساختمان و فرمولاسیون آنها، کارگاه روش‌های تست و آنالیز انواع چسب‌های صنعتی، و کارگاه روش‌های تهیه پلیمرهای نور پخت جهت استفاده در پرینترهای سه بعدی و همچنین استفاده از پلیمرها در حوزه دندانپزشکی و مدلینگ صنعتی تدارک دیده شده است.
صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، فناوری پلیمرها، فناوری رنگ، رزین و روکش، فناوری چرم، تصفیه آب و پساب‌های صنعتی، انرژی‌های تجدید پذیر و پیل‌های سوختی، کاتالیست های صنعتی، فرآیندهای جداسازی و غشاها، الکتروشیمی صنعتی و خوردگی، مدل سازی و شبیه سازی فرآیندهای شیمیایی، فرآیندها و راکتورهای شیمیایی، فیتوشیمی، نانوشیمی، ایمنی در شیمی و صنایع شیمیایی و آموزش شیمی کاربردی محورهای این سمینار است.
پنجمین سمینار ملی شیمی کاربردی به مدت سه روز در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
 وجود بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار