رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب؛

آتش سوزی در تالاب «قره قشلاق» مهار شد

1400/06/09 - 15:07 - کد خبر: 49952 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب از مهار آتش‌سوزی در تالاب «قره قشلاق» این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، صیاد لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته حدود ۲ هکتار از تالاب قره قشلاق بناب دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی، سریعاً نیروها به محل حادثه، اعزام و در ساعات اولیه شروع حریق، این آتش سوزی مهار شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب با قدردانی از تلاش بی وقفه همکاران اداره محیط زیست بناب که از اولین دقایق وقوع آتش سوزی تا مهار نهایی آن در محل تالاب حضور داشته و برای خاموشی و مهار آتش سوزی تلاش می‌کردند، از اهالی منطقه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخلف زیست محیطی، موضوع را به این اداره اطلاع دهند.
لطفی عوامل انسانی را از دلایل آتش سوزی در این تالاب اعلام کرد و افزود: خسارت وارده به پوشش گیاهی تالاب «قره قشلاق» ۱۰۰ در صد بوده، اما خساراتی به ساختمان یا سایر موارد صفر بوده است.
وی ادامه داد: هنوز پرونده قضایی برای عامل انسانی هنوز تشکیل نشده و موضوع در دست بررسی می باشد.
به گزارش ایرنا، تالاب «قره قشلاق» بناب در وسعتی به مساحت ۲۲ هزار و ۲۵۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بناب واقع شده که در سال ۱۳۶۳ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.
در این تالاب ۱۵۳ گونه پرنده بومی و مهاجر از جمله میش مرغ، عروس، گاز، اردک و فلامینگو زندگی می‌کنند و مهم‌ترین کریدور مهاجرت شمال به جنوب پرندگان زمستان گذر است.
تالاب «قره قشلاق» بناب همچنین به عروس تالاب‌های شمال غرب کشور مشهور بوده و تنها زیستگاه بزرگ‌ترین پرنده پروازی دنیا یعنی میش مرغ است که متأسفانه این پرنده بزرگ و زیبا در حال انقراض اعلام شده است.
انتهای پیام/
آتش سوزی در تالاب «قره قشلاق» مهار شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار