مسابقات شمشیربازی زیر۲۳ سال ۲۰۱۹ آسیا- تایلند؛

شمشیربازان ارومیه‌ای در جایگاه ششم و هشتم آسیا قرار گرفتند

1398/08/06 - 09:53 - کد خبر: 4995 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: هادی رضوی‌نیا و محمد برزگر، دو ملی‌پوش ارومیه‌ای به همراه تیم ملی ایران در جایگاه ششم اپه و هشتم فلوره مسابقات امیدهای زیر ۲۳ سال آسیا قرار گرفتند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، آیدین رحمانی امروز در گفت و گویی افزود: رضوی‌نیا در اسلحه فلوره و برزگر در اسلحه اپه پس از حضور در اردوهای متعدد تیم ملی به عضویت تیم ملی در آمدند و در این تیم عازم مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا شدند.

وی بیان کرد: تیم ملی اپه پسران ایران متشکل از محمد رضایی‌طادی، سپهر زاهدی، احمدرضا کنعانی و محمد برزگر به مربی‌گری علی یعقوبیان در گام نخست ۴۵ بر ۲۸ عراق را شکست داد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی با قبول شکست ۴۵ بر ۳۰ مقابل ژاپن از صعود به مرحله بعدی بازماند و به عنوان ششم آسیا دست یافت.

وی ادامه داد: در بخش انفرادی اسلحه اپه رضایی طادی با غلبه بر حریفی از کویت و کنعانی با پیروزی مقابل حریفی از تایلند به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند ولی برزگر با قبول شکست ۱۵ بر هفت مقابل شمشیربازی از کشور هنگ‌کنگ از رسیدن به این مرحله بازماند.

رئیس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: تیم فلوره ایران در بخش تیمی متشکل از هادی رضوی‌نیا، علی امین و ماهان میرزایی به مربی‌گری محمد میرمحمدی ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی ۴۵ بر۲۲ از سد تایلند میزبان گذشت و سپس ۴۵ بر ۱۵ مغلوب ژاپن شد و در جایگاه هشتم آسیا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بخش انفرادی اسلحه فلوره هر سه فلوریست تیم ملی ایران با پیروزی مقابل حریفان موفق به صعود از مرحله مقدماتی و حضور در جدول حذفی مسابقات شدند.

رحمانی گفت: رضوی‌نیا در جدول حذفی ابتدا با غلبه بر حریف اندونزی به مرحله یک شانزدهم راه یافت.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی شمشیربازی ایران با ترکیب کامل در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان زیر ۲۳ سال آسیا شرکت دارند، گفت: بر اساس اعلام فدراسیون این تیم با ترکیب محمد رضایی‌طادی، سپهر زاهدی، احمد رضاکنعانی و محمد برزگر در اسلحه اپه به مربی‌گری علی یعقوبیان،  نیما زاهدی، امیرحسین شاکر،شهریار گلزارفر و محمدرضا شهمیری در اسلحه سابر و هادی رضوی‌نیا، علی امین و ماهان میرزایی در اسلحه فلوره به مربی‌گری محمد میرمحمدی عازم این مسابقات شدند و احمد یعقوبی به عنوان مربی بدنساز در این تیم ایفای نقش می‌کند.

این رقابت‌ها از روز یکم تا ششم آبان ماه جاری با برگزار مسابقات تیمی و انفرادی هر سه اسلحه برگزار شد.

هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در استان آغاز کرده است.

طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه ملی پوش مدال آور ارومیه در ترکیب تیم های ملی ششمیربازی کشور هستند.

انتهای پیام/

شمشیربازان ارومیه‌ای در جایگاه ششم و هشتم آسیا قرار گرفتند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار