خبر/

بهره برداری از طرح های میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی

1400/06/09 - 13:54 - کد خبر: 49944 نسخه چاپی

نصر: چند طرح عمرانی و خدماتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر،  افتتاح خانه ورنی اهر در محل خانه تاریخی قاسم خان جزو طرح هایی بود که به بهره برداری رسید، در این خانه مراحل تهیه مواد اولیه تولید و بافت ورنی در طبقه دوم این خانه و ورنی‌های بافته شده توسط هنرمندان خلاق منطقه در طبقه اول این خانه به صورت نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این خانه، گفت: صیانت از گنجینه‌های فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است که در راس آن، این اداره کل به عنوان متولی اصلی حراست از مواریث فرهنگی قرار دارد و با ایجاد زیرساخت‌های لازم و نگاهی کارشناسانه درصدد تحقق این هدف مهم است.
احمد حمزه زاده اظهار کرد: ورنی بافی از جمله مواریث ارزشمند ناملموس منطقه قره‌داغ محسوب می شود که سال گذشته با تلاش متخصصان این حوزه، شهرستان اهر به عنوان شهر ملی ورنی به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه راه اندازی و بهره برداری از خانه ورنی اهر از مهم ترین اهداف این اداره کل در راستای صیانت از این اثر ملی ارزشمند استان بود، گفت: پس از ثبت اهر به عنوان شهر ملی ورنی، دومین گام و هدف این اداره‌کل راه‌اندازی خانه ورنی اهر در خانه تاریخی قاسم‌خان اهری در راستای پیشبرد اهداف ثبت جهانی ورنی بود که با مشارکت جدی و ارزنده بخش خصوصی محقق شد.
حمزه زاده ادامه داد: خانه ورنی اهر به عنوان یکی از جاذبه های ناملموس استان این فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کند تا از نزدیک در جریان نحوه اجرای فرآیندهای بافت و تولید ورنی قرار گیرند.
افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی سهند کندوان از دیگر طرح های افتتاحی امروز بود که در دو کران با ظرفیت ۶ نفر توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این اقامتگاه، گفت: روستای تاریخی کندوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان است که همه ساله پذیرای گردشگران مختلف از اقصی نقاط دنیاست و ایجاد اقامتگاه های بوم‌گردی و تجربه زندگی در کران‌های سنگی این روستا همواره مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته است.
علیرضا بایرام زاده افزود: همزمان با هفته دولت چندین پروژه سرمایه گذاری گردشگری در استان به بهره برداری می رسد که یکی از این پروژه‌ها اقامتگاه بوم‌گردی سهند کندوان است که در کران‌های روستای تاریخی کندوان واقع شده است.
افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی و باغچه سنتی آتاباغی اسکو شامل باغچه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی دو اتاقه با ظرفیت ۱۲ نفر توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان نیز امروز به بهره برداری رسید.
باغ شهر اسکو به سبب موقعیت جغرافیایی ویژه و دارا بودن آب و هوایی مطلوب در تمامی فصول و همچنین نزدیکی به تبریز همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در این شهرستان این امکان را فراهم می‌کند تا گردشگران با فاصله‌ای اندک از تبریز تجربه زندگی روستایی را در اقامتگاه‌های بوم‌گردی داشته باشند.
انتهای پیام/
بهره برداری از طرح های میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار