معاون استاندار آذربایجان‌شرقی؛

بخش راه آذربایجان‌شرقی نیازمند اعتبارات ویژه است

1400/06/09 - 10:01 - کد خبر: 49918 نسخه چاپی

نصر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای رفع مشکلات بخش راه این استان، به اعتبارات ویژه نیازمند است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار  از تصویب ساخت ۶۵۰ کیلومتر راه از سال ۱۳۹۷ تاکنون در استان خبر داد و افزود: برای ساخت این میزان برزگراه و آزادراه که موافقت نامه های آن به انجام رسیده است باید اعتبارات و بودجه متناسب اختصاص یابد تا در اسرع وقت نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام شود.
وی بزرگراه تبریز- بازرگان را یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های ملی بخش راه استان برشمرد و اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح به طول ۲۶۰ کیلومتر از سال ها قبل آغاز شده است که ۱۲۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی قرار دارد که به دلیل عدم تخصیص بودجه های لازم تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.
رحمتی ادامه داد: در حال حاضر ۶۳ کیلومتر از مسیر تبریز- بازرگان به پیمانکار سپرده شده و همین میزان نیز در حوزه ستحفاظی آذربایجان غربی  در دست پیمانکار است اما ۱۲۰ کیلومتر آن هنوز تعیین تکلیف نشده و پیمانکار آن مشخص نشده است که در صورت اختصاص اعتبار می توان در سریع ترین زمان ممکن این قطعه را نیز به پیمانکار سپرد.
وی یکی دیگر از پروژه های مهم راه آذربایجان شرقی را بزرگراه تبریز - ارومیه اعلام و اضافه کرد: این طرح نیز علیرغم مشکلات عدیده پیرامون نبود بودجه کافی، اجرایی شده است که ۹۰ کیلومتر آن مربوط به آذربایجان شرقی است که اگر اعتبارات لازم به  موقع تخصیص یابد، می توان در سال های آینده  شاهد افتتاح آن بود.
رحمتی با اشاره به پیشرفت مناسب اجرای بزرگراه تبریز- اهر، یادآور شد: بخش اعظمی از این طرح به میزان ۹۰ کیلومتر به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است و با تلاش های انجام شده در داخل استان قطعه واقع در میسر خوجا - ورزقان نیز در دست اجرا می باشد.
وی اضافه کرد: بزرگراه مراغه- هشترود نیز که سال ها از آغاز عملیات اجرایی گذشته است، با تلاش های صورت گرفته در دست ساخت است اما به علت بروز مشکلات ناشی از نبود بودجه های لازم، مقرر شده است ۲۰ درصد آن به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود و ۶۰ درصد نیز توسط دولت اجرایی شود که متاسفانه دولت تاکنون نتوانسته این تعهد خود را عملی کند.
به گفته رحمتی هم اکنون یکی از فازهای بزرگراه مراغه- هشترود متوقف شده است.
آذربایجان‌شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/
بخش راه آذربایجان‌شرقی نیازمند اعتبارات ویژه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار