با حضور رئیس رسانه ملی در تبریز انجام شد؛

بهره برداری از ۱۴۱ پروژه فنی صداوسیمای آذربایجان شرقی

1400/06/08 - 21:32 - کد خبر: 49900 نسخه چاپی

نصر: ۱۴۰ پروژه فنی و عمرانی دیگر صدا و سیمای آذربایجان شرقی به دست رئیس صداوسیمای ملی افتتاح شد.

به گزارش نصر، مهمترین این طرح ها نخستین واحد سیار تلویزیونی فول اچ دی  ۱۰ دوربینه تولید ملی است که  فناوری طراحی و ساخت این واحد تا کنون در اختیار ۴ کشور دنیا است.

این واحد سیار پیشرفته با همکاری و مشارکت سازمان صدا و سیما، مرکز آذربایجان شرقی، استانداری آذربایجان شرقی و بخش خصوصی استان تولید شده است تا ایران را به پنجمین دارنده این فناوری تبدیل کند.

یکی از مزیت‌ های این سیستم نسبت به نمونه خارجی، برخورداری از بدنه یکپارچه در قالب ۱۱ متر در ۳ متر که از کامپوزیت ۹ لایه ساخته شده است.

مدیرکل مرکز آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به رقابت منطقه‌ ای صداوسیمای این مرکز با رسانه‌ های همسایه اشاره کرد و گفت: در دوره ریاست ۵ ساله دکتر علی عسکری، انقلاب شگرفی در حوزه‌ های مختلف رخ داده است.

"مرتضی صفری" به طراحی و ساخت اولین واحد سیار فول اچ دی توسط یک شرکت تبریزی در شرایط تحریم و باکیفیت عالی و ظرف‌ مدت کوتاه اشاره کرد و آن را نشانه بی‌ نیازی کشور از واردات برخی تجهیزات فنی دانست.

وی به بیان جزییاتی از ۱۴۰ طرح فنی و عمرانی مرکز پرداخت و گفت: سطح کیفی و کمی‌ پوشش استان به میزان ۹۸.۵ درصد رسیده است.

مدیرکل صداوسیمای استان به سایر طرح‌ های در دست اقدام اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با تداوم حمایت‌های رئیس رسانه ملی، این طرح‌ها نیز به نتیجه برسد.

علیزاده معاون فنی صداوسیمای استان گفت: این طرح‌ها شامل ۴۴۳ ایستگاه (۶ ایستگاه پرقدرت، ۲۴ ایستگاه متوسط قدرت و ۴۱۳ ایستگاه کم قدرت)، پخش ۲۱ شبکه تلویزیونی دیجیتال SD به همراه ۲۲ شبکه رادیویی در بستر TS ۱/TS ۲ با پوشش ۹۸.۵ درصد جمعیت استان، پخش هشت شبکه تلویزیونی دیجیتال HD به همراه چهار شبکه رادیو نما در بستر TS۳ با پوشش ۸۷.۵ درصد جمعیت استان، پخش چهار شبکه تلویزیونی دیجیتال HD و دو شبکه SD و چهارده شبکه رادیو نما در بستر TS ۴ با پوشش ۶۰ در صد جمعیت استان و پخش شبکه ۴K یا UHD در بستر TS۵ از ایستگاه عون ابن علی برای شهر تبریز با میزان پوشش سیگنال رسانی زمینی ۸۵ درصدی هستند.

انتهای پیام/
بهره برداری از ۱۴۱ پروژه فنی صداوسیمای آذربایجان شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار