نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ارزهای دولتی برای قوه قضاییه به اندازه ۱۰ سال پرونده ایجاد کرد

1400/06/08 - 14:27 - کد خبر: 49872 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بسیاری از فسادها به علت تصمیم‌های غلط مدیران ایجاد می‌شود؛ مانند ارز دولتی که اکنون برای قوه قضائیه به اندازه ۱۰ سال پرونده ایجاد کرده است.

به گزارش نصر، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که در مصلای بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مدیران انقلابی جمهوری اسلامی باید در دو حوزه فردی و اجتماعی ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داشته باشند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در سیره فردی تقوا، ساده‌زیستی، فروتنی، تواضع و دوری از تکبر مهمترین ویژگی‌های یک مدیر انقلابی است.
وی با تاکید بر اینکه تقوا مهمترین ویژگی یک انسان است، افزود: عالی‌ترین درجه تقوا عصمت است و برای جانشینان امام عدالت اولویت دارد.
میرتاج الدینی تصریح کرد: در هیچ کشوری ویژگی‌های مانند مبارزه با هوای نفس و عدالت جزو معیارهای انتخاب مدیران نیست اما نظام اسلامی معتقد است مدیر باید در زندگی شخصی‌اش نیز با تقوا باشد.
این نماینده مجلس بیان داشت: ساده زیستی و دوری از تجمل باید در متن زندگی مدیران باشد؛ اما اکنون برخی مدیران نخستین اقدامشان تغییر دکور دفتر است که این این امر نقطه مقابل تفکر شهید رجایی محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی مسئولان را بارها نسبت به هوای نفس هشدار داده، افزود: این مسئله انقلابی و غیر انقلابی، اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسد؛ لذا اگر حب نفس را کنترل نکنیم، قطعاً منحرف خواهیم شد.
میرتاج‌الدینی مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های حوزه اجتماعی مدیران انقلابی دانست و تصریح کرد: مدیران باید فساد ستیز بوده و بسترهای رانت را بخشکانند.
این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از فسادها به علت تصمیم‌های غلط مدیران ایجاد می‌شود؛ مانند ارز دولتی که اکنون برای قوه قضائیه به اندازه ۱۰ سال پرونده ایجاد کرده است.
وی اصلاح سیاست و ریل‌گذاری‌های صحیح را دیگر وظیفه مدیر انقلابی دانست و گفت: در شرایط فعلی ثبات اقتصادی، کاهش تورم و جلوگیری از رشد نقدینگی مهمترین وظایف دولت است که با همکاری مجلس محقق خواهد شد.
میرتاج الدینی با اشاره به کسری ۴۰۰ هزار میلیاردی بودجه، خاطرنشان کرد: باید تدابیری برای رفع این بحران اندیشیده شده و جایگزین‌های بودجه‌ای احصا شود.
این نماینده مجلس دیپلماسی انقلابی با رویکرد عزت و اقتدار را دیگر ویژگی دولت انقلابی بیان کرد و افزود: طی ۸ سال گذشته نتیجه دیپلماسی منفعلانه را دیدیم؛ لذا دشمن در مذاکرات دست ما را خواند و متوجه شد صرفاً به دنبال مذاکره و انعقاد قرارداد هستیم به همین دلیل امتیازات فراوانی از ما گرفت و از سوی دیگر وعده‌های خود را عملی نکرد.
وی تصریح کرد: برجام یک چک وصول نشده است که دولتی انقلابی می‌تواند آن را وصول کند با این حال اقتصاد کشور را به برجام گرفته نخواهیم زد.
این نماینده مجلس در انتها با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان، گفت: زمان مدیریت از تهران تمام شده و دولت فعلی مدیریت از میان مردم را انتخاب کرده است.
انتهای پیام/
 ارزهای دولتی برای قوه قضاییه به اندازه ۱۰ سال پرونده ایجاد کرد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار