رویدادهای نجومی شهریور ماه/ امکان رصد سه جرم آسمانی به صورت مثلث

1400/06/08 - 13:05 - کد خبر: 49863 نسخه چاپی

نصر: کارشناس نجومی گفت: امکان رصد سه جرم آسمانی ماه، مشتری و زحل به صورت مثلث وارونه، رویت سیاره‌ گریزپای منظومه شمسی و مقارنه سیاره زهره با هلال ماه از رویدادهای نجومی شهریورماه هستند.

به گزارش نصر، احسان مهرجو در گفتگو با خبرنگار با اشاره به رویدادهای نجومی شهریور ماه گفت: شامگاه ۱۲ شهریور پس از غروب خورشید در افق غرب، سیاره گریزپای منظومه شمسی یعنی عطارد را می‌توان به راحتی رصد کرد.
وی در خصوص سیاره عطارد گفت: این سیاره گریزپای منظومه شمسی در روز ۲۳ شهریور به بیشترین کشیدگی شرقی یا به عبارتی بیشترین فاصله خود از خورشید از منظر ناظر زمینی می‌رسد و در بهترین وضعیت رصدی خود قرار می‌گیرد.
کارشناس نجوم با بیان اینکه ۱۹ شهریور مقارنه سیاره زهره با هلال ماه رخ خواهد داد، گفت: اگر بعد از غروب خورشید نوزدهم شهریور به افق غربی نگاه کنیم می‌توانیم سیاره درخشان و پرنور زهره را در فاصله حدود ۵ درجه‌ای و پایین‌تر از هلال ماه رصد کنیم.
به گفته وی، بهترین پیشنهاد رصدی به علاقمندان آسمان، مشاهده آسمان شب در شامگاه ۲۶ شهریور است زیرا ۳ جرم مشتری، زحل و ماه به راحتی قابل رصد هستند.
وی افزود: برای رویت این ۳ جرم آسمانی، می‌توان از ساعت ۲۰ شب در افق جنوب شرقی آسمان، اجتماع ماه با سیارات مشتری و زحل را رویت کرد؛ این سه جرم تشکیل یک مثلث وارونه را می‌دهند بطوری که ماه به عنوان راس مثلث در پایین، سیاره مشتری سمت چپ و بالاتر از ماه و سیاره زحل سمت راست و بالاتر از ماه قابل مشاهده خواهند بود.
انتهای پیام/
رویدادهای نجومی شهریور ماه/ امکان رصد سه جرم آسمانی به صورت مثلث خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار