وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد با حضور رئیس جمهور

1398/08/05 - 21:08 - کد خبر: 4986 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن میانه به بستان‌آباد در روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این خط ریلی مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

به گزارش نصر، محمد اسلامی  بیان کرد: ایران در چهارراه جهان واقع شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده است.

وی گفت: به دلیل فشارهای سیاسی و عدم تکمیل زیر ساخت ها، نتوانسته ایم آن گونه که بایسته است از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

اسلامی عضویت ایران در راه آهن کشورهای مشترک المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و حرکت بار ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه راه برشمرد و افزود: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، اجلاس پنج جانبه در آنکارا با حضور مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط راه در کشور دانست و افزود: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینرهای چینی جهت دسترسی به آنکارا از این مسیر تردد کنند.

اسلامی بیان کرد: هم اینک چین برای ترانزیت کالا از این ظرفیت استفاده می کند و به تازگی کشورهای دیگری مشتاق به استفاده از این ترانزیت ریلی شده اند.

وی افزود: وقتی سیستم حمل و نقل و ترانزیت تسهیل و برای بازرگانان مزیت ایجاد می کند، به همان میزان برای تجار فرصتی به دست می آید تا از کسب و کارهای پیرامونی ترانزیت بهره مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیرنفتی ایفا کنند.

اسلامی گفت: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیر نفتی افزوده شود، کمکی به شکوفایی اقتصاد مولد است و از این رو ترانزیت برای کالاها و خدمات پیرامونی کمک کننده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با کریدور جدید سالی ۳ الی ۴ میلیون تن بار جابه جا می شود و ۴۰ درصد در پایه اولیه حمل و نقل بار ترانزیتی ایران را گسترش می دهد.

اسلامی اضافه کرد: هم اینک حلقه های مفقوده موجب زنجیره ای ناقص شده است؛ برخی مسیرها نیازمند خط دوم هستند و مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند این خط دوم ریلی است.

وزیر راه افزود: در روزهای آینده محور میانه به بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه تر می کند، امیدواریم با تامین منابع، این خط به جلفا متصل و به مرز ترکیه نزدیک تر شود.

انتهای پیام/

افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد با حضور رئیس جمهور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار