خبر/

آثار ۱۱ دانش‌آموز مراغه به مرحله کشوری جشنواره علمی پژوهشی راه یافت

1400/06/08 - 11:15 - کد خبر: 49843 نسخه چاپی

نصر: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: آثار ۱۱ دانش‌آموز این شهرستان به مرحله کشوری جشنواره علمی - پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی راه یافت.

به گزارش نصر، حسین اکبریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آثار این دانش‌آموزان پس از موفقیت در مرحله منطقه‌ای به مرحله استانی رسیده بود و بعد از داوری در سطح استان به مرحله کشوری راه یافت.
وی اظهار داشت: این جشنواره برای دومین سال پیاپی در ۱۰ شاخه نجوم علوم و فناوری، کدنویسی، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، انرژی‌های نوین، ادبیات و علوم انسانی، مسابقات علوم  آزمایشگاهی، گیاهان دارویی و طب ایرانی، فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته و دریا در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه مرحله استانی شاخه نجوم این جشنواره به میزبانی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه برگزار شده بود، اضافه کرد: محمدرضا زادمحمد، علی‌اصغر دلداری، آرمینه عباس‌پور، شبنم قلندری و فاطمه عبادی از جمله این دانش‌آموزان هستند. 
به گفته وی از دیگر دانش‌آموزانی که آثار آنان به مرحله کشوری جشنواره علمی - پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی راه یافته است، می‌توان به کیمیا رضوانی، مهتا احمدی، امیرحسین قربانی، یکتا دارابی، هستی امیر فضلی و آنیل آشتیانی اشاره کرد. 
به گزارش ایرنا چندی پیش نیز ۱۱ نفر از دیگر دانش‌آموزان این شهرستان، رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری کشور را کسب کرده بودند.
مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت و نزدیک به ۵۲ هزار دانش‌آموز در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
آثار ۱۱ دانش‌آموز مراغه به مرحله کشوری جشنواره علمی پژوهشی راه یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار