رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی؛

در مورد انتصاب استاندار دخالت نمی کنیم، مشورت می دهیم/ نه به بار است نه به دار!

1400/06/08 - 09:22 - کد خبر: 49831 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از انتشار اسامی تعدادی از افراد به عنوان گزینه‌های استانداری در برخی از رسانه‌ها گفت: قرار نبود اسامی منتشر شود چرا که اصلا در مقطع فعلی نه به بار است نه به دار!

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اختلاف نظر در مجلس را امری طبیعی دانست و اظهار کرد: در مجمع نمایندگان تابع نظر اکثریت هستیم؛ غیر از این راهی وجود ندارد؛ البته نمایندگان می‌توانند نظرشان را مطرح کنند و اگر اکثریت هرگونه نظر جدیدی را پذیرفت تجدیدنظر نیز امکان پذیر است. 
وی افزود: ارائه نظر مشورتی در مورد انتخاب استاندار به معنای دخالت در عزل و نصب‌ها مانع نظارت بر عملکرد آنها نیست؛  وزرا را هم ما انتخاب می‌کنیم و دولت این همه انتصاب دارد؛ آیا نمی تواند بر آنها نظارت کند؟ اتفاقا باید هم نظارت کند که درست عمل کنند.
فرهنگی تاکید کرد: البته در ارتباط با گزینه های استانداری اصلا انتصابی در کار نبوده؛ بلکه دولت مشورتی خواسته و اقدام مجمع در این راستا بوده و نه یک نفر بلکه پنج مورد معرفی و اعلام آمادگی شده است که اگر وزارت کشور نظر دیگری داشت آماده بررسی آن هم هستیم.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از انتشار اسامی تعدادی از افراد به عنوان گزینه‌های استانداری در برخی از رسانه‌ها  گفت: قرار نبود اسامی منتشر شود چرا که اصلا در مقطع فعلی نه به بار است نه به دار! نباید با آبروی اشخاص بازی کرد.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: نه تنها اسامی منتشر شده در برخی موارد نادرست هم هست! بلکه بعضا کسی که جزو نفرات منتخب بوده غیر منتخب اعلام شده و یکی از افراد پیشنهادی از اساس هیچ جا مطرح نشده است.
وی توضیح داد: طبیعتا دولت جدید هم معیارهایی دارد و بر اساس آنها عمل می کند؛ بهرحال اگر مشورت جدیدی خواستند در خدمتشان هستیم؛ هدف همه هم این است که استان خوب اداره شود!
انتهای پیام/
در مورد انتصاب استاندار دخالت نمی کنیم، مشورت می دهیم/ نه به بار است نه به دار! خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار