مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

کلانشهر تبریز، فضای سبز فقیری دارد

1400/06/07 - 12:20 - کد خبر: 49788 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی خواستار اهتمام برای گسترش فضای سبز تبریز شد و گفت: کلان‌شهر تبریز فضای سبز فقیری دارد و لازم است توجه ویژه‌ای برای توسعه فضای سبز و رسیدن آن به استاندارد ملی انجام شود.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد روز یکشنبه، هفتم شهریور ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 51 ایستگاه پایش آنلاین وضعیت آلایندگی هوا خروجی های صنایع و کیفیت هوای شهرهای استان را پایش می کند.
وی افزود: از این تعداد 36 مورد مربوط به ایستگاه پایش آنلاین کیفیت خروج هوای صنایع در خصوص دودکشها و 15 مورد ایستگاه سنجش آلودگی گازهای آلاینده ذرات 5/2 و 10 میکرون در کلانشهر تبریز و شهرهای میانه، مراغه ، بناب و شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه هستند.
وی گفت: ایستگاه سنجش کیفیت هوا دارای ظرفیت اندازه گیری ذرات ۵/۲ و ۱۰ میکرون است که می‌تواند پارامترهای محیطی به خصوص در حمل و نقل و ترافیک را اندازه گیری و خروجی داده‌ها را به صورت اعداد نمایش دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: مهم‌ترین منابع بالقوه که می‌توانند موجب آلودگی زیست محیطی شوند، به صورت آنلاین از نظر آلودگی آب و هوایی و فاضلاب پایش می‌شوند.
وی افزود: 10 مورد پایش لحظه ای خروجی تصفیه خانه های مربوط به صنایع بزرگ استان را نیز پایش می کند.
وی گفت: در داخل شهرک‌های صنعتی نیز سازمان حفاظت محیط زیست ورود پیدا کرده با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی و واحدهای مستقر در این شهرک‌های پایش زیست محیطی می‌شوند.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز گفت: توزیع بنزین یورو ۴ در سطح کلان‌شهر تبریز از سال ۹۳ نقش مهمی در کاهش آلایندگی خودروها داشت و این در حالی است که ۷۰ درصد منابع آلاینده هوای تبریز را خودروها تشکیل می‌دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، عباس نژاد توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز تاکید کرد و گفت: با اینکه تعدادی از ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شده و تعدادی نیز بازسازی شده، اما این مقدار با توجه به حجم آلایندگی این ناوگان کافی نیست.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر 51 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرها و صنایع استان فعال است.
انتهای پیام/
کلانشهر تبریز، فضای سبز فقیری دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار