دبیر هیئت اسکی آذربایجان شرقی در گفت و گو با نصر مطرح کرد:

تنگ نظری مدیران، عامل فرار سرمایه گذاران/ بهره برداری از پیست اسکی سهند

1400/06/07 - 10:19 - کد خبر: 49761 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیئت اسکی آذربایجان شرقی گفت: تاوان خصوصی سازی را ورزشکاران اسکی در سه سال اخیر با صبر و اعتماد به مسئولین داده اند و قربانی کم کاری شده اند.

به گزارش نصر، "حسن دباغی نژاد" با حضور در تحریریه نصر مشکلات موجود پیست های استان را مطرح کرد.
وی در ابتدا با اشاره به قبول مسئولیت رئیس هیئت اسکی استان، گفت: به نظرم آقای هنربر بعنوان رییس هیئت اسکی مسئولیت بدترین دوران اسکی را پذیرفتند و با توجه به مشغله هایی که دارند برخلاف فعالیتی که باید در زمینه ورزشی داشتیم در مدت حضور ایشان پیگیر مسائل حقوقی و قضایی هستيم.
 

دباغ نژاد گفت: در استان 2 پیست اسکی داریم یکی پیست پیام در مرند و دیگری سهند در بستان آباد، اینکه اصحاب رسانه تماس می گیرند و وضعیت پیست را می‌پرسند، به نظرم رسانه که همیشه پیگیر مسائل اجرایی بوده اند این موضوع را از ارگان های مرتبط نیز علاوه بر ما پیگیر باشند.
وی تأکید کرد: پیست صاحب می خواهد و اکنون 2 سال است که برای متقاعد کردن مدیران جهت تسهیل واگذاری به بخش خصوصی در حال رایزنی هستیم، استان ما در چند سال گذشته شاهد حضورهیچ ارگان، نهادی جهت احداث پیست اسکی نبوده است، از شورای شهر و شهرداری تبریز انتظار می رود به این مهم توجه کنند، احداث کننده میادین و فضا های ورزشی شهرداری‌ها و مدیران استانی است، وقتی پیست برای فعالیت در اختیار نداریم از رسالت اصلی خودمان که توسعه ورزش همگانی، آموزش دوره های مربیگری، داوری، برگزاری اردو و مسابقات است چطور می توانیم به این امور پرداخت؟
 

وی اضافه کرد: در مورد طرح گردشگری در روستای اسپراخون که از لحاظ آب و هوایی نسبت به سهند و سرمایه‌گذاری برای ایجاد بهترین امکانات در آن منطقه از لحاظ گردشگری دارد توقع داریم شهرداری و شورای تبریز پیگیر این قضیه باشند و دنبال سرمایه گذار بروند.
وی در این رابطه افزود: مسافت روستای اسپراخوان 20 دقیقه از تبریز  فاصله دارد که اگر این امکانات در آن روستا ایجاد شود گردشگران برای اقامت چندین روزه به تبریز می آیند چرا با اطلاع از این موضوع سراغ سرمایه‌گذار را نمیگیریم؟
دبیر هیئت اسکی استان ابراز داشت: وقتی تا 15 اردیبهشت ماه امکان ماندگاری برف در استان ما وجود دارد چرا نباید از این امکان خدادادی غافل شویم؟ در استان ما ماندگاری برف نسبت به سایر استان های کشور زیاد تر است، این یعنی یک امتیاز بیشتر نسبت به سایر استان ها که باید مدیران ما این را متوجه شوند.
وی تصریح کرد: از دست رفتن پیست یعنی از دست دادن اشتغال برای چندین نفر، از دست دادن فرهنگ، نشاط، امید و تفریح سالم.
وی افزود: در این راستا دو ماه قبل طبق رایزنی های انجام شده با رییس میراث فرهنگی تبریز و رییس اداره ورزش و جوانان تبریز در منطقه اسپراخوان طرحی را ارائه کردیم که در آخرین جلسه با استقبال مدیر کل میراث فرهنگی روبرو شد و نهایتا جهت مراحل مقدماتی دستورات لازم را صادر کردند.
 

وی با اشاره به پیست اسکی سهند گفت: پیست سهند در سال 1380 احداث گردیده، این محل تاکنون با هزینه مختصر هر ساله اداره ورزش و جوانان و تلاش روسای هیات قبلی و پیشکسوتان و ورزشکاران اسکی اداره شده است که با توجه به هزینه های نگهداری زیاد اداره ورزش دیگر توانایی هزینه کرد ندارد.
وی اضافه کرد: در سال 82 شرکت قوش گؤلی که به منظور توسعه پیست و سرمایه گذاری اولین شرکت در جهت واگذاری به بخش خصوصی بود که تاسیس گردید، سهامداران عمده این شرکت، سازمان عمران جلفا و سازمان همیاری و سهامداران جزء فدراسیون اسکی و هیات اسکی استان بودند که بدلیل عدم فعالیت این شرکت، به ناچار اداره ورزش، پیست را فعال کرده بود.
وی ادامه داد: در مورد پیست اسکی سهند بهترین اتفاق ممکن که بعد از چندین سال به همت مدیر کل اداره ورزش و جوانان افتاد، جذب سرمایه گذاربود، آقای ژائله تنها یک سال در آنجا بعنوان سرپرست هیات باقی ماندند در مدت حضور هم هزینه هایی کردند.
دباغ نژاد اظهار داشت: آقای ژائله حرفشان این بود که مدیران، پیست را بصورت شفاف و قانونی واگذار کنند، اگر غیر از این باشد نمی‌توانم سرمایه گذاری کنم.
وی اضافه کرد: بعد از آن "محمد حمزه پور" رئیس هیئت مدیره شرکت عمران جلفا مسئولیت راه اندازی پیست را عهده دار شدند، که فعلا این شرکت پیست را راه اندازی کند و خدمات رسانی برای فصل جاری انجام پذیرد، البته این شرکت نیز درگیر مسائل حقوقی خود بودند که خوشبتانه مرتفع گردیده و ایشان یکی از اشخاصی هستند که در این مدت ما را همراهی نموده اند کمال تشکر دارم و امیدوارم این شرکت طبق توافق های به عمل آمده با پیمانکاران فنی تا پایان مهرماه پیست را برای فصل جاری آماده ارائه خدمات کنند.
وی با اشاره به فعالیت های اخیر هیئت اسکی استان گفت: در سال گذشته با وجود شریط کرونا و محدودیت های محیطی بیشترین آمار قبولی مربیگری درجه 3 فدراسیون اسکی که در اردبیل برگزار گردید به تعداد 18 نفر به استان ما اختصاص یافت، با توجه به نبود پیست اسکی افتخار بزرگی برای جامعه اسکی در سطح کشور و استان است که مسئولین استانی باید به این مهم بیشتر بپردازند.
وی اضافه کرد: تیر ماه امسال نیز کارگاه آموزش رولر اسکی در تبریز برگزار شد که با حضور خوب ورزشکاران مسابقه ای نیز با پیشنهاد و نظارت مدرس فدراسیون برگزار شد.
وی تاکید کرد: تاوان خصوصی سازی را ورزشکاران اسکی در 3 سال اخیر با صبر و اعتماد به مسئولین داده اند و قربانی کم کاری شده اند.
وی در پایان ضمن تقدیر از رئیس هیئت اسکی افزود: شخصا از متانتی که جامعه اسکی و مسئولین کمیته های مربوطه که ما را همراهی نموده اند کمال تشکر را دارم.
انتهای پیام/
تنگ نظری مدیران، عامل فرار سرمایه گذاران/ بهره برداری از پیست اسکی سهند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار