مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

تغییر طرح روگذر همسان پل کابلی تبریز برای جلوگیری از حذف 240 اصله درخت/ اجرای طرح «هر انسان، بیر آغاج» در تبریز

1398/08/05 - 14:39 - کد خبر: 4976 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز از تغییر طرح روگذر همسان پل کابلی تبریز برای جلوگیری از حذف 240 اصله درخت خبر داد.

به گزارش نصر، "مسعود برزگر جلالی" با حضور در غرفه آژانس خبری تحلیلی نصر در دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی بر ضرورت جدیست بیش از پیش در حفظ و نگهداری فضای سبز تبریز تاکید کرد و گفت: طرح اجرایی پروژه روگذر همسان پل کابلی تبریز با هدف جلوگیری از حذف فضای سبز تقاطع راهنمایی تبریز تغییر داده شده و از قطع بیش از 240 اصله درخت پیشگیری شد.

وی اضافه کرد: با تغییر این طرح، تنها حدود 40 درخت در محل اجرای پروژه قرار گرفتند و این درختان نیز با نظارت سازمان فضای سبز به وسیله دستگاه مخصوص و فصل مناسب به محل مناسب دیگری انتقال داده خواهند شد.

این مقام مسئول از حساسیت افکار عمومی شهروندان برای حفظ محیط زیست و فضای سبز شهر تبریز قدردانی کرد و گفت: این حساسیت نعمت بزرگی است که در سایه فرهنگ سازی رسانه ها اتفاق افتاده است.

برزگر جلالی در ادامه به فقر فضای سبز در تبریز اشاره کرد و افزود: ما در تبریز زیر یک میلیون اصله درخت داریم و این به نسبت استانداردهای جهانی پایین است و ما باید برای پیشگیری از بیماری های تنفسی شهروندان فضای سبز شهری را گسترش دهیم و این یکی از برنامه های مهم شهرداری است.

وی اظهار داشت: هر هکتار جنگل، اکسیژن لازم 10 نفر را تامین می کند و در هر هکتار جنگل به طور متوسط 625 اصله درخت وجود دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز در ادامه گفت: برای جبران کسری فضای سبز در تبریز یک عزم همگانی لازم است و ما باید مشارکت شهروندان را برای گسترش و حفظ فضای سبز تبریز جلب کنیم.

برزگر جلالی از اجرای طرح "هر انسان، بیر آغاج" در تبریز خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح و جلب مشارکت شهروندان انتظار داریم در یک سال آینده یک میلیون اصله درخت در تبریز کاشته شود.

وی در ادامه از تحت پوشش قرار گرفتن فضاهای سبز خیابان های فرعی و محلات تبریز طیر نظر مدیریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز خبر داد و گفت: قبلا فضای سبز خیابان های اصلی شهر در حوزه مسئولیت ما بود که با گسترش این مسئولیت به همه فضاهای سبز شهری تبریز انتظار می رود کمیت و کیفیت فضای سبز تبریز ارتقاء پیدا کند.

وی در پایان از اجرای طرحی برای کاشت یک نهال برای نوزادان تازه متولد شده توسط خانواده های آن ها خبر داد و گفت: با اداره کل ثبت احوال استان در این رابطه تفاهم های لازم انجام شده است تا برای هر نوزاد تازه متولد شده یک نهال یاد بود و شناسنامه دار برای همان کودک توسط خانواده مربوطه کاشته شود.

انتهای پیام/

تغییر طرح روگذر همسان پل کابلی تبریز برای جلوگیری از حذف 240 اصله درخت/ اجرای طرح «هر انسان، بیر آغاج» در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار