رییس دانشگاه پزشکی استان زنجان؛

شمار شهرهای قرمز کرونایی زنجان افزایش یافت

1400/06/06 - 18:36 - کد خبر: 49741 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی شمار شهرهای قرمز زنجان به پنج شهر رسید و سه شهر دیگر در وضعیت رنگ نارنجی قرار دارند.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، نقشه رنگ‌بندی جدید کشور از ۶ شهریور امسال تغییر یافته بطوری که شهرستان سلطانیه این استان قرمز کرونایی شده و این موضوع از افزایش مبتلایان سرپایی و بستری ها حکایت دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان های ایجرود، ماهشنان و طارم نیز در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و این موضوع به این معنی است که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به نکات اعلامی می تواند به جمع دیگر شهرهای قرمز استان بپیوندد و به این مهم باید توجه شود.
این مسوول با تاکید بر کارهای انجام گرفته برای پیشگیری از روند افزایشی کرونا در استان ادامه داد: با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی طی روزها و هفته های گذشته  پیش بینی می شود این روند افزایشی طی روزهای آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی زنجانی را  حدود ۵۲ درصد اعلام کرد و گفت: تا زمانیکه این میزان به بالای ۹۰ درصد ارتقا نیابد، نمی توان از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با یادآوری اینکه بسیاری از عزاداران حسینی و هیات های مذهبی، پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند، گفت: در این میان هیات‌هایی هم بودند که به مصوبات ستاد ملی کرونا و توصیه های بهداشتی و پروتکل‌های اعلامی، پایبند نبودند و به نوعی یرگذاشتند که برخوردهای قانونی انجام و تحت پیگیری جدی حقوقی و قضایی هستند.   
قزلباش با اشاره به پایین بودن رعایت پروتکل‌ها در کشور، خاطرنشان کرد: این پروتکل‌شکنی‌ها سلامت مردم را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و با ادامه‌ این روند، در روزها و هفته‌های آتی باید شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا هم در بخش بستری و هم در بخش سرپایی بود.
گفتنی است طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم اکنون ۶۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۳۸ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.
انتهای پیام/
شمار شهرهای قرمز کرونایی زنجان افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار