مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

تشکل‌های مردم‌نهاد، نماد عینی مشارکت مردم در تمام ابعاد توسعه اجتماعی هستند

1400/06/06 - 16:09 - کد خبر: 49734 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید نیز بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در جامعه به منظور دست یابی به توسعه پایدار، گفت: هفته ملی «تشکل ها و مشارکت اجتماعی» فرصتی مناسب برای بازخوانی گفتمان حکمرانی حلقه های میانی و تجلیل از اصل مردم سالاری دینی است.

به گزارش نصر، بدر شکوهی در آیین گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: تمام فعالان عرصه اجتماعی و تشكل هاي مردم نهاد کشور در دوران کرونا، بیش از همیشه صادقانه در کنار ملت و‌ دولت بوده و ‌ایفاگر همدلانه ترین همیاری های اجتماعی بوده اند و تمام توان و همت خود را برای کمک به هموطنان بسیج کردند.
وی با اشاره به سخنان رییس جمهور در زمینه ایجاد دولت قوی و تحول آفرینی در کشور، یادآور شد: با توجه به رویکرد دولت جدید مبنی بر تحول آفرینی، این تحول بدون باور به نقش موثر تشکل های مردم نهاد امری محال است.
شکوهی خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد نماد عینی مشارکت مردم در تمام ابعاد و لایه های توسعه اجتماعی هستند و تحول در نظام مديريت اجتماعي نيازمند تحول در نظام سياست گذاري اجتماعي با رويكرد مردم باوري و ايجاد بسترهاي مشاركت حداكثري مردم در امور است
وی تصریح کرد: بیش از بیست سال است که سمن ها علی رغم تمام تنگناهای حقوقی، تلاش خود را برای کمک به مسئولان و رشد و توسعه کشور به کار بسته اند و اکنون زمان آن رسیده است که لایحه جامع سازمان های مردم نهاد در مجلس و دولت تصویب شود.
شکوهی افزود: تنها راهكارِ رفع تنگناهاي موجود در اين حوزه، تصويب قانون سازمان هاي مردم نهاد با رويكردي توسعه نگرانه مبتني بر آسيب شناسي وضعيت موجود است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات نظام و مردم از سمن ها اشاره کرد و گفت:عمل به تکالیف قانونی، ایجاد روحیه مطالبه گری در خود، پیگیری مطالبات و ارائه پیشنهادات و راهکارها به ادارات تخصصی باید در سرلوحه فعالیت های سمن ها قرار گیرد.
در این مراسم از کتاب شناسنامه جامع سازمان های مردم نهاد استان که توسط معاونت تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چاپ شده است، رونمایی شد.
این کتاب حاوی اطلاعات سمن های دارای مجوز از استانداری، فرمانداری ها و ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی ازجمله سال تاسیس ،شماره ثبت، موضوع و محدوده فعالیت، نام مدیرعامل و آدرس و شماره تلفن آنهاست.
در این مراسم که فرمانداران شهرستان ها و مدیران کل عضو شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان نیز در قالب ارتباط تصویری در آن حضور داشتند، تعدادی از فرمانداران، نمایندگان سمن ها و مدیران کل استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
انتهای پیام/
تشکل‌های مردم‌نهاد، نماد عینی مشارکت مردم در تمام ابعاد توسعه اجتماعی هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار