در آستانه برگزاری انتخابات؛

ثبت‌نام کاندیداهای ریاست سه فدراسیون باطل اعلام شد

1400/06/06 - 15:27 - کد خبر: 49730 نسخه چاپی

نصر: وزارت ورزش ثبت‌نام به عمل آمده برای برگزاری انتخابات سه فدراسیون را باطل اعلام کرد.

به گزارش نصر، اگرچه از ابتدای سال جاری وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی به عنوان یکی از اولویت های خود برای پیگیری و به سرانجام رساندن تاکید داشت اما این وزارتخانه در نهایت نتوانست این پروسه را در مورد سه فدارسیون به سرانجام برساند.
اسکیت (۱۱ تیرماه)، ژیمناستیک (۱۹ تیرماه) و تیراندازی (۲۰ تیرماه) سه فدراسیونی هستند که دوره ریاست آنها تمام شده است، اتفاقا وزارت ورزش بر اساس آیین نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها و زمان بندی که ثبت نام از کاندیداها در فاصله ۷۵ روز پیش از پایان دوره ریاست را مجاز کرده، اقدام به تعیین بازه زمانی ۱۰ روز کاری برای نام نویسی از متقاضیان ریاست در این فدراسیون کرد.
پرونده کاندیداها تا مرحله ارجاع به مراجع ذی صلاح هم پیش رفت تا اقدامات نهایی برای تعیین رئیس جدید آنها انجام شود اما با وجود تاکیدی که بر برگزاری انتخابات سه فدراسیون موردنظر تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم وجود داشت، این مهم انجام نشد.
حالا هم که دولت جدید با وزیر جدید خود در ورزش آغاز به کار کرده است، انجام اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات این سه فدراسیون به پله اول بازگشته چراکه ثبت نام های انجام شده برای ریاست آنها باطل اعلام شده است!
اعلام ابطال ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون های اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی به خاطر ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و لزوم انجام انتخابات فدراسیون ها بر اساس آن انجام شده است. اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی ۲۰ تیرماه توسط دولت ابلاغ شد و اواخر مردادماه هم وزارت ورزش آن را به فدراسیون های ورزشی ابلاغ کرد.
در هر صورت از این پس انتخابات فدراسیون ها باید طبق این اساسنامه و دستورالعمل های آن برگزار شود و به همین دلیل وزارت ورزش هم ثبت نام کاندیداهای سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی را باطل اعلام کرده تا تمام مراحل انتخاباتی آنها را بر اساس اساسنامه جدید پیش ببرد.
این در حالی است بهمن محمدرضایی و مجید هنرجو به عنوان کاندیداهای ریاست در فدراسیون اسکیت تایید صلاحیت مدیریتی شده بودند. قرار بود برای فدراسیون ژیمناستیک و ریاست این فدراسیون حامد جولایی و حبیب نوظهوری با یکدیگر رقابت داشته باشند ضمن اینکه سید کمال پیامبری، علی دادگر، داود کرمی و حسین زکی زاده هم چهار کاندیدای فدراسیون تیراندازی بودند.
پرونده این هشت کاندیدا در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفته بود و قرار بود به محض دریافت نتیجه انتخابات آنها برگزار شود.
انتهای پیام/
 ثبت‌نام کاندیداهای ریاست سه فدراسیون باطل اعلام شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار