خبر/

ارتباط قارچ سیاه با کرونا

1400/06/06 - 11:45 - کد خبر: 49689 نسخه چاپی

نصر: یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باتوجه به این‌که در پی ابتلا به کرونا سیستم ایمنی افراد بسیار ضعیف می‌شود، ممکن است قارچ سیاه که قبلاً در بیماران دیابتی بیشتر شایع بود، در بیماران کرونایی نیز دیده شود.

به گزارش نصر، سید اسماعیل مقدس پور در خصوص ارتباط قارچ سیاه و کرونا که اخیرا  شایع شده است، اظهار کرد: قارچ سیاه بیماری جدیدی نبوده و در اثر یک نوع قارچ خطرناک به اسم موکورمایکوزیس که معمولا روی مواد آلی رشد کرده به انسان منتقل می‌شود؛ این بیماری در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شود.
وی ادامه داد: قبلاً این بیماری بیشتر در افراد دیابتی و روماتیسمی و کسانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی به دلیل پیوند اعضا یا درمان برخی بیماری‌های بدخیم مصرف می‌کردند، مشاهده می‌شد که در اثر آن قسمت صورت، به خصوص سینوس‌ها، چشم‌ها و ناحیه بینی با این قارچ آلوده شده و عفونتی که معمولا عفونت خطرناک و کشنده‌ای است، ایجاد می‌کند.
وی با بیان این‌که متاسفانه ویروس کرونا در کل دنیا دچار جهش های مختلف شده و حتی ممکن است در آینده انواع جهش‌های آن را شاهد باشیم، گفت: جهش کرونای لامبدا در دنیا درحال گسترش بوده و این‌که چه زمانی و به چه نحوی وارد ایران خواهد شد، نمی‌توان اظهار نظر کرد.
مقدس پور با بیان این‌که براساس اطلاعات اولیه، واکسیناسیونی که در حال حاضر انجام می‌گیرد تاثیر چندانی در ویروس لامبدا ندارد، گفت: هرچند بی تاثیر نیست، ولی به اندازه سویه‌های قبلی، در پیشگیری از ابتلا به جهش لامبدا تاثیری ندارد؛ چراکه با وجود واکسیناسیون در برخی کشورها، این ویروس همچنان درحال گسترش است.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که مبتلا به کرونا هستند، طیفی از علائم را از خود نشان می‌دهند که این موضوع با نحوه تعامل با اتفاقاتی که در بین بدن و ویروس اتفاقی می‌افتد، ارتباط دارد؛ به طوری‌که افراد مختلف می‌توانند علائم مختلفی داشته باشند.
وی گفت: ممکن است افرادی که واکسن زدند، بیماری را به همان اندازه‌ای که واکسن نزدند انتقال دهند و در مورد دلتا این موضوع واضح تر خواهد بود.
انتهای پیام/
ارتباط قارچ سیاه با کرونا خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار