کارشناس بازارهای مالی:

ابتدایی ترین راه برای حفظ امنیت در بازارهای مالی، داشتن رمز عبور پیچیده است

1400/06/06 - 09:59 - کد خبر: 49687 نسخه چاپی

نصر: کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: روش‌های زیادی برای بالا بردن امنیت حساب وجود دارد که ابتدایی ترین آن، داشتن رمز عبود پیچیده و تعویض آن هر سه ماه یکبار است، همچنین باید از آنتی ویروس استفاده کرده و ایمیل آنتی فیشینگ و ۲FA را فعال کرد.

به گزارش نصر، مرتضی مختاری بر لزوم تعویض پسورد و اطمینان از محل خرید vpn و vps تاکید کرده و گفت: پهنای باند سرورهای خانگی و محیط کار برای انجام معامله در صف چندان مناسب نیست.
وی ادامه داد: به همین دلیل افرادی با استفاده از سیستم بالاتر و پهنای باند بهتر به سرعت، خرید را انجام می‌دهند، در همین راستا شاهد تبلیغات زیادی به عنوان سرور بورس هستیم که به عنوان vps یا سیستم عاملی در دیتاسنتر عمل می‌کند.
وی یادآور شد: ما در بحث ارزهای دیجیتال جزو کشورهایی هستیم که اجازه‌ی دسترسی به صرافی‌های مطرح دنیا را نداریم. بنابراین خطرات فعالیت در صرافی‌های مختلف در ارزهای دیجیتال در ایران زیاد است، وسیله‌ای که به واسطه آن در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنیم باید از امنیت لازم برخوردار باشد چرا که با یک اشتباه کوچک، کلیه‌ی سرمایه‌ی ما از بین می‌رود.
مختاری ادامه داد: اخیرا سیستمی در سطح جهان راه‌اندازی شده که تمامی اطلاعات مهم افراد را ثبت و به صرافی ها گزارش می‌دهد که در این راستا نیز FATF هر ساله جلسه‌ای در این زمینه برگزار می‌کند تا امنیت کار را افزایش دهد.
وی اظهار کرد: کشور ما در شرف قانون‌گذاری بازارهای مالی است تا تمامی تراکنش ها ثبت شده و تا چندین ماه آینده، صرافی ها با مجوز امکان فعالیت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دیتاسنترهای زیادی در ایران وجود دارد که با پهنای مناسبی در ازای مبلغی، خدمات ارائه می‌کنند، گفت: برخی افراد در رابطه با vpn خریداری شده‌ی خود اطلاعات لازم را کسب نکرده و یا از vpn رایگان غیر ایرانی استفاده می‌کنند که در این‌صورت صرافی‌های ارز دیجیتال مطرح دنیا شک خواهند کرد و ممکن است حساب فرد را مسدود کنند.
این کارشناس حوزه بلاکچین ادامه داد: vps یک ماشین مجازی است که به عنوان سیستم عامل نصب شده در کشور، IP آن را در اختیار ما قرار داده و محیط کاری آن مانند سیستم عامل ویندوز است.
وی در رابطه با تفاوت های vpn وvps  اضافه کرد: هزینه‌ی  vps زیاد بوده چرا که یک سیستم عامل را به طور کامل در اختیار ما قرار می‌دهد اما vpn یک سیستم عامل را در اختیار چندین نفر قرار می‌دهد.
وی گفت: ریسک معاملات vps پایین بوده و با توجه به معاملاتی که انجام می‌دهد، ارزش خرید را دارد که کشورهایی چون هلند، جمهوری چک و آمریکای جنوبی ریسک پایین و قوانین سبک‌تری در این زمینه دارند.
مختاری همچنین تاکید کرد: اغلب افراد کدهای شناسایی و احراز هویت خود را در فضاهایی مثل تلگرام ذخیره می‌کنند که مار بسیار اشتباهی بوده و  احتمال لو رفتن تمام اطلاعات فرد وجود دارد.
وی با بیان اینکه کد شناسایی نباید در گوشی و حساب متصل به آن ذخیره شود، متذکر شد: تمامی حساب ها نباید در یک دستگاه باشند، استفاده از آنتی ویروس مناسب نیز بسیار مهم و همچنین بهتر است که متخصص این حوزه امنیت دستگاه را بررسی کند.
انتهای پیام/
 ابتدایی ترین راه برای حفظ امنیت در بازارهای مالی، داشتن رمز عبور پیچیده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار