استاندار آذربایجان شرقی؛

عدم بارگیری کامیون‌ها به مرز نوردوز پیگیری می‌شود

1400/06/05 - 22:04 - کد خبر: 49676 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: پیگیری های لازم را از وزارت کشور و گمرکات انجام می‌دهیم تا بارگیری کامیون ها به مرز نوردوز در روزهای آینده صورت نگیرد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به مسدود بودن بخشی از مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان، گفت: کامیون‎ها تا اطلاع ثانوی به مقصد نوردوز بارگیری نکنند.
وی اظهار کرد: طبق اعلام سفیر ایران در باکو به خاطر اختلاف ارضی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بخشی از  مسیر تردد زمینی ایران به  ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است.
وی افزود: برای چندمین بار است که نیروهای آذربایجان این مسیر را مسدود می‌سازند و در حال حاضر مرزبانی روسیه هم در منطقه مستقر شده است تا بین دو طرف آشتی برقرار کند.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: طرف ارمنی یک مسیر انحرافی احداث کرده که قرار بود در عرض 6 ماه به اصلاح آن بپردازند که هنوز این کار را انجام نداده اند و در حاضر حاضر خودروهای سبک می‌توانند از طریق همین جاده انحرافی تردد کنند اما خودروهای سنگین و کامیون‌های حمل کالا نمی‌توانند از این جاده خاکی به راحتی عبور کنند.
پورمحمدی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این وضعیت چند روزی ادامه خواهد داشت، افزود: هم از طریق گمرکات و هم وزارت کشور پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد که کامیون‌ها فعلا به مقصد نوردوز بارگیری نکنند تا اختلاف بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان حل شود.
به گزارش ایرنا، جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است و مسافران و کامیون‌های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز "نوردوز" در آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند.
 گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان نیز به‌شمار می‌رود و  رویه گمرکی جاری در آن نیز به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل عدم وجود انبار مسقف، کالاها به صورت ترانشیت و ترانزیت صادر می‌شوند.
انتهای پیام/
عدم بارگیری کامیون‌ها به مرز نوردوز پیگیری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار