مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

کامیون‌داران به مرز نوردوز نیایند

1400/06/05 - 15:02 - کد خبر: 49666 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بسته شدن جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان، کامیون‌داران برای تردد در این مسیر به مرز نوردوز نیایند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه نیروهای جمهوری آذربایجان از ظهر روز گذشته در عمق حدود ۷۰ متری ارمنستان محدودیت ایجاد کرده و مسیر رفت و آمد را بسته اند، افزود: با توجه به بروز مشکل در تردد مسافر و کالا در این مسیر، مسوولان مرزبانی تلاش می کنند با رایزنی با مسوولان جمهوری آذربایجان هرچه زودتر امکان تردد در این مسیر را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مرز نوردوز بسته نیست، اظهار داشت: برای تردد به ارمنستان، جاده روستایی جایگزینی معرفی شده است ولی به علت پایین بودن مشخصات راه این جاده، امکان تردد کامیون ها در این مسیر مقدور نیست بنابراین تا اطلاع ثانوی کامیون داران نباید برای تردد در این مسیر بارگیری کنند.
به گزارش ایرنا، جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است و مسافران و کامیون‌های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز "نوردوز" در آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند.
   گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان نیز به‌شمار می‌رود و  رویه گمرکی جاری در آن نیز به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل عدم وجود انبار مسقف، کالاها به صورت ترانشیت و ترانزیت صادر می‌شوند.
انتهای پیام/
کامیون‌داران به مرز نوردوز نیایند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار