با اعلام از سوی اردوغان؛

ترکیه سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان را تخلیه می کند

1400/06/05 - 16:27 - کد خبر: 49664 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهور ترکیه حملات تروریستی روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان را به شدت محکوم کرد و از تخلیه سفارت کشورش در افغانستان خبر داد.

به گزارش نصر، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به حملات تروریستی روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان اعلام کرد: آن فاجعه تمام عیار و آن حمله تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم.
اردوغان افزود که حملات داعش در پایتخت افغانستان نشان داد که این گروه تروریستی چه خطر بزرگی برای منطقه و جهان است.
المیادین نیز در این ارتباط گزارش داده است که اردوغان در واکنش به انفجارهای روز گذشته در افغانستان از تخلیه سفارت این کشور در کابل خبر داد.
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اولویت آنکارا را خارج کردن اتباع ترکیه اعلام کرد و گفت: این روند را به سرعت به نتیجه خواهیم رساند.
اردوغان به دیدار اخیر با طالبان نیز اشاره کرد و گفت برای دیدار با طالبان از کسی اجازه نمی‌گیرد. به گفته اردوغان، طالبان پیشنهاد داده است که ترکیه مدیریت فرودگاه کابل را به دست گیرد و خودشان نیز امنیت را تأمین کنند، ولی هنوز در این زمینه در آنکارا تصمیم گیری نشده است.
اوضاع امنیتی در افغانستان مناسب نیست و روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان این کشور در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.
منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده‌اند.
گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.
انتهای پیام/
ترکیه سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان را تخلیه می کند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار