خبر/

سرگردانی بیماران کرونایی در مراکز درمانی مراغه

1400/06/05 - 11:07 - کد خبر: 49658 نسخه چاپی

نصر: بیماران کرونایی در شهرستان مراغه این روز‌ها برای دریافت خدمات درمانی همچنان در مراکز درمانی سرگردان هستند.

به گزارش نصر، در این شهرستان با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت این روز‌ها دسترسی به کمترین امکانات درمانی، پزشک متخصص، درمانگاه ودارو بسیار سخت و برای مردم نگران کننده شده است. 
یک بیمار کرونایی در مراغه برای رسیدن به بیمارستان یا درمانگاه باید آنقدر در شهر، جلوی بیمارستان‌ها و مطب پزشکان سرگردان باشد تا بتواند پس از ۲ تا ۵ روز به دارو و درمان دسترسی پیدا کند.
بیشتر کسانی که ابتلا به کرونا هستند نمی‌دانند برای دریافت خدمات به کجا مراجعه کنند و کمبود تست‌های تشخیص کرونا از دیگر مشکلات این روز‌های این بیماری منحوس در مراغه است.
کسانی که بخواهند در مرکز بهداشتی واقع در قبرستان آقالار به تست تشخیص کرونا مراجعه کنند حتما باید ساعت ۴ تا ۵ صبح مراجعه کنند تا بتوانند جزو ۱۰۰ نفری باشند که تا ظهر از این خدمات استفاده می‌کنند.
این روز‌ها در مراغه بیماران کرونایی برگه پذیرش در درست برای دریافت واکسن رمدسیویر مجبور هستند با وجود بیماری با چند همراه ساعت‌ها منتظر دریافت واکسن باشند.
بیماران کرونایی اعزامی از سوی پزشکان شهر و بیمارستان امیرالمومنین مراغه  به علت نبود دارو، رمدسیویر آزاد هر عدد به نرخ ۷۰۰ هزار تومان از داروخانه بیمارستان سینا خریداری می کنند.
روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان سینای مراغه برای دریافت سرم و واکسن رمدسیویر کرونا مراجعه می‌کنند اما باید تا ۵ ساعت در نوبت باشند.
با وجود تلاش کادر درمان، از پزشک گرفته تا نیروهای تزریق واکسن تنها ۱۰ تخت برای تزریق در نظر گرفته شده که این موضوع کار را برای بیماران سخت کرده است.
تجمع بیش از حد بیماران و همراهان آن‌ها در بیمارستان‌های مراغه، هرروز موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی شده است.
آنچه این روز‌ها مدیریت بیماری کرونا را در مراغه دچار مشکل کرده ضعف مدیریت برای استفاده صحیح از امکانات و زیرساخت‌ها دردانشکده علوم پزشکی مراغه است.
بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه، هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مراغه بستری هستند.
در اطلاعیه این دانشکده آمده، روزانه در این شهرستان ۳۰۰ بیمارکرونایی شناسایی می‌شود که از این تعداد تنها ۳۰ نفر ترخیص و بستری می‌شوند.
در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مراغه نیز ۱۷ نفر بستری هستند.
بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه روزانه ۲ نفر بیمار کرونایی در این شهرستان جان خود را از دست می‌دهند.
انتهای پیام/
سرگردانی بیماران کرونایی در مراکز درمانی مراغه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار