فرماندار اسکو خبر داد:

بهره برداری از ۸۱ طرح عمرانی طی هفته دولت در شهرستان اسکو

1400/06/04 - 22:18 - کد خبر: 49653 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: همزمان با هفته دولت ۸۱ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵۰ میلیارد ریال در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش اظهار داشت: همزمان با هفته دولت بیش از ۸۱ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال در سطح شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین در کنار ۸۱ طرح عمرانی، قریب به ۲۱ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱,۱۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
فرماندار شهرستان اسکو ادامه خاطر نشان کرد: با وجود فشارهای خارجی و تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه و همچنین شیوع کروناویروس در جهان و تبعات سنگین اقتصادی این بیماری در کشورها، نه تنها توقفی در پروژه‌های عمرانی نشده بلکه در سایه تلاش و مجاهدت شبانه روزی رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی رقم ریالی افتتاح‌ها نسبت به هفته دولت سال گذشته هستیم به طوری که نسبت به سال گذشته به میزان حدود ۶۹۰ میلیارد ریال در حوزه پروژه‌های عمرانی شاهد افزایش هستیم.
رضی منش از توجه ویژه دولت به توسعه و آبادانی روستا با تاکید بر بارورکردن ظرفیت‌های اقتصادی روستاها از طریق تزریق اعتبارات دولتی به دهیاری‌ها و افزایش ۶ برابری این اعتبارات نسبت به مدت مشابه در دولت قبل خبر داد و افزود: در هفته دولت سال جاری دهیاری‌ها و بنیاد مسکن شهرستان تعداد ۱۹ پروژه با اعتبار تقریبی ۶۳ میلیارد ریال در دو بخش مرکزی و ایلخچی این شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار شهرستان اسکو از افزایش حداقل ۶ برابری واریزی دولت به شهرداری‌های اسکو، سهند و ایلخچی نسبت به مدت مشابه در دولت‌های قبل خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال شهرداری‌های شهرستان اسکو تعداد ۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال پروژه در بخش‌های مختلف افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های حوزه جهاد کشاورزی شهرستان از بهره برداری تعداد ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: احداث گلخانه، واحد گاوداری و توسعه و افزایش ظرفیت مرغداری تخمگذار و … از جمله اهم پروژه‌های حوزه جهاد کشاورزی است.
فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه مرکز جامع سلامت ایلخچی و اسکو و … با اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال ابراز کرد: با اهتمام دولت در هشت سال گذشته شاهد تحولات گسترده در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان هستیم.
رضی منش از کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی بزرگ در سطح شهرستان و شهر جدید سهند به مناسبت هفته دولت با اعتباری در حدود ۱,۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: کلنگ زنی مدرسه کودکان استثنایی، شروع عملیات اجرایی روشنایی ۵ کیلومتر اول آزاد راه تبریز سهند، مدرسه ۱۲ کلاسه ایلخچی و … از جمله این پروژه‌ها می‌باشد.
رضی منش ادامه داد: پروژه‌های بخش آب و فاضلاب با اعتبار حدود ۳۱ میلیارد، ارتقا زیرساخت‌های گردشگری با اعتباری حدود ۵۴ میلیارد و مجموع پروژه‌های شرکت عمران سهند در بخش‌های زیرساختی، فرهنگی، تفریحی و آموزشی و سایر بخش‌ها ۵۹۷ میلیارد می‌باشد که در ایام هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه در هفته دولت امسال پروژه بزرگ کتابخانه شهید حاج قاسم سلیمانی در فاز ۲ شهر جدید سهند افتتاح خواهد شد یادآور شد: پروژه دیگری تحت عنوان اورژانس اجتماعی سهند در مراحل پایانی قرار گرفته و برابر برنامه زمانبندی تا اواخر مهرماه به مرحله افتتاح خواهد رسید.
رئیس شورای اداری شهرستان اسکو در پایان گفت: آئین غبارروبی از مزار شهدا، دیدار اعضای شورای اداری با امام جمعه محترم اسکو و سهند، بزرگداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه در ادارات، دیدار با خانواده شهدای کارمند، نشست صمیمی مدیران و مسئولان با فرماندار شهرستان و آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از برنامه‌های هفته دولت امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجرایی شد.
انتهای پیام/
 بهره برداری از ۸۱ طرح عمرانی طی هفته دولت در شهرستان اسکو خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار