امین امینیان:

۵۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال هشترود واکسن کرونا زدند

1400/06/04 - 22:00 - کد خبر: 49652 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود اعلام کرد: ۵۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان تاکنون یک یا هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به گزارش نصر، امین امینیان روز پنجشنبه  در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا هشترود گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده، ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ۶۰ هزار و ۳۰۲ نفری شهرستان بالای ۱۸ سال هستند و ما بر اساس دستورالعمل باید روزانه یک درصد جمعیت شهرستان را واکسینه کنیم که این رقم به دلیل استقبال شدید همشهریان به میانگین بالای ۵۵۰ دُز در روز رسیده است.
وی افزود: تاکنون ۲۲ هزار و ۸۷۶ دُز واکسن شامل سه هزار و ۸۸۰ دز آسترازنکا، ۱۷ هزار و ۲۹۶ دز سینوفارم، ۱۲۰ دز بهاران و یک هزار و ۵۰ دز برکت به شهرستان هشترود اختصاص داده شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود هم تعداد مبتلایان جدید کرونا در یک هفته گذشته را  ۱۲۹ نفر ( ۶۹ مرد و ۶۰ زن) اعلام کرد. 
سلیمان جعفرزاده گفت: تعداد کل مبتلایان کرونا در شهرستان سه هزار و ۱۰۸ نفر قطعی و تعداد کل فوتی ها  ۷۶ نفر می باشد و در حال حاضر تعداد بستری ها ۱۹ نفر است که ۱۴ نفر در بخش عادی و ۵ نفر در بخش ویژه، بستری هستند. 
جعفرزاده، رنگ کرونایی فعلی شهرستان هشترود را قرمز اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۶۶۱  نفر از مبتلایان شهری و یک هزار و ۵۷۶ نفر روستایی،یک هزار و ۵۷۲ نفر مرد و یک هزار و ۵۷۶ نفر زن هستند. 
وی اضافه کرد: ۲۹ نفر از فوتی ها شهری و ۴۶ نفر روستایی می باشند، ضمن اینکه۳۶ نفر مرد و ۳۹ نفر زن هستند. 
جعفرزاده گفت:  از مجموع پنج نفر بستری شده فعلی در بخش ویژه کرونایی چهار نفر خانم با سنین ۷۱، ۶۲، ۴۲ و ۳۸ و یک نفر آقا با سن ۷۷ سال هستند. 
شهرستان هشترود با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
۵۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال هشترود واکسن کرونا زدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار