لیست 20 نفری نمایندگان آذربایجان‌شرقی برای تصدی استانداری/

بیگی: با دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌های دولتی مخالفم

1400/06/04 - 09:49 - کد خبر: 49611 نسخه چاپی

نصر: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به ارائه لیست 20 نفری نمایندگان به دولت برای تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌های دولتی مخالفم.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی اظهار کرد: دخالت در عزل و نصب‌ها از سوی نمایندگان یک سنت سیئه و پیامدش این است که در رابطه با همه مسوولان استان، معاونان استاندار و مدیران کل نیز این جمع خود را محق می‌داند که اعمال نظر کند.
وی افزود: همانطور که معتقدیم نباید دولت به موضوعاتی مثل مهندسی انتخابات مجلس ورود یابد و آن را غیرقابل قبول می‌شماریم، دخالت نمایندگان در کار دولت را هم قابل قبول نمی‌دانیم؛ چرا که بعدها زمینه‌ساز ایجاد اشکالات متعدد در اداره استان می‌شود.
بیگی تصریح کرد: این کار نمایندگان به نوعی تضعیف مدیریت استان است و موجبات سوق نظام اداری استان به سمت بده بستان‌های مفسده آلود، فرار از پاسخگویی دولت و انداختن مسوولیت‌ها به گردن نمایندگان را فراهم می‌آورد که انتهایی ندارد و فقط محدود به استاندار یا معاونان او نیست؛ قطعا فرمانداران، مدیران کل و روسای سازمان‌ها را هم در بر خواهد گرفت.
استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با اعمال نظر نمایندگان در عزل و نصب‌ها در واقع به شکل غیررسمی تلاش می‌شود اختیارات مسوولان دستگاه‌ها کاهش یافته و نمایندگان در تصمیمات مدیران دولتی منشاء اثر باشند.
وی ابراز داشت: نمایندگان در برابر عملکرد مدیران دولتی پاسخگو نیستند و دخالت آنها در عزل و نصب مدیران منجر به عدم پاسخگویی مناسب دولت به عملکرد مدیران زیرمجموعه خواهد شد.
بیگی در عین حال خاطرنشان کرد: امیدواریم پیشنهاد افراد برای تصدی سمت استانداری از سوی نمایندگان از روی دلسوزی و به عنوان مشورت باشد؛ به هر حال حتی اگر اینگونه هم باشد به نظر بنده کار درستی نبوده و نتایج مثبتی نخواهد داشت.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: به عنوان مثال فرمانداری که با اعمال نظر نماینده انتخاب شده، اگر عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد و حق مردم را به درستی ادا نکند، این عملکرد نامناسب فرماندار بحساب نماینده نوشته می‌شود و نماینده بجای دفاع از حقوق مردم ناچار از جانبدارِی خواهد بود.
انتهای پیام/
بیگی: با دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌های دولتی مخالفم خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار