خبر/

رکوردزنی کرونایی‌ها در تیر و مرداد با آماری معادل ۳۲ درصد کل بیماران

1400/06/03 - 13:06 - کد خبر: 49572 نسخه چاپی

نصر: رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری گفت: بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کرونایی کشور مربوط به بیماران در ۲ ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده؛ به طوری که آمار بیماران جدید کشور از ۲۷۹ هزار نفر در خردادماه به ۵۲۸ هزار نفر در تیرماه و یک میلیون و ۵۳ هزار نفر در مرداد ماه رسیده است.

به گزارش نصر، محمد جواد دهقانی در این خصوص توضیح داد: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگر کووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می دهد که این میزان بیمار جدید در یک ماهه مرداد، بیشترین میزان ممکن در طول یک سال و نیم گذشته بوده است.
وی افزود: با این میزان افزایش، تعداد بیماران کشور از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار نفر در پایان مردادماه ۱۴۰۰ رسیده است. بر این اساس بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کشور مربوط به بیماران در ۲ ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده است.
دهقانی ادامه داد: این در حالی است که جمعیت بیماران جدید در مرداد ماه برای برخی کشورها از جمله آمریکا برابر با سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر، هندوستان یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر، ایران یک میلیون و ۵۳ هزار نفر و برزیل یک میلیون و ۴۷ هزار نفر بود.
وی با بیان اینکه ایران از این نظر در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آمار بیماران جدید مردادماه در کشور انگلیس ۸۹۰ هزار نفر، ایتالیا برابر با ۱۸۲ هزار نفر، روسیه برابر با ۶۹۲ هزار نفر، فرانسه ۶۸۶ هزار نفر و اسپانیا ۵۲۱ هزار نفر گزارش شد.
آمار فوتی های ماهانه ایران
دهقانی گفت: آمار فوتی ماهانه ایران در خرداد ماه چهار هزار و ۷۷۱ نفر، تیرماه پنج هزار و ۹۸ نفر و در مردادماه با افزایش بیش از ۲.۵ برابری به ۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافت و از این نظر، در میان کشورهای همزمان در جایگاه چهارم قرار گرفت. میزان فوتی در مردادماه در همه کشورها همزمان به جز برزیل (۲۷ هزار و ۴۴۰ نفر)، روسیه (۲۴ هزار و ۵۴۳ نفر)، آمریکا (۱۸ هزار و ۸۸۶ نفر) و ایران (۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر) زیر سه هزار نفر بوده است. بر این اساس تا پایان مردادماه کل جمعیت فوتی کشور به ۱۰۲ هزار نفر رسید.
وی افزود: میزان کل جمعیت بیماران در ایران با افزایش ۵۲۸ هزار نفر بیمار جدید در تیرماه به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در مرداد ماه با افزایش یک میلیون و ۵۳ هزار نفری به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار نفر رسید.
به گفته رییس موسسه علوم و پایش علم و فناوری، میزان کل آمار فوتی دنیا در تیرماه با افزایش ۲۶۸ هزار نفر فوتی جدید برابر با چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود و در مرداد ماه با افزایش ۲۹۳ هزار فوتی به بیش از چهار میلیون و ۴۴۳ هزار نفر رسید.
به گزارش ایرنا، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، جهت تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته های جدید علمی در مورد ویروس کووید-۱۹ و کمک به پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سلامت، عموم مردم و پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه نماگر کووید-۱۹ ISC COVID-۱۹ Visualizer را از ابتدای بروز بیماری راه اندازی کرده است.
اطلاعات این پایگاه شامل جدیدترین مقالات علمی تمام متن منتشر شده، پیش چاپ و آمار مربوط به وضعیت انتشار بیماری بر اساس نقشه جهانی از وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بوده و با جستجو در آن تازه ترین آمار مبتلایان، مرگ و میر، درمان‌شدگان همچنین نسبت های ابتلا به جمعیت به تفکیک هر کشور و مقایسه بر اساس نمودار زمانی-مکانی قابل مشاهده است.
آدرس وبگاه این سامانه https://maps.isc.ac/covid۱۹ است که از طریق وبگاه اصلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام https://www.isc.ac در دسترس همگان قرار دارد.
این سامانه همچنین به درخواست سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای عضو دی هشت (D۸) برای بهره برداری کشورهای عضو در فروردین ماه با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان به دعوت مرکز بهداشت و حمایت اجتماعی سازمان  D۸(D۸-HSP) و نیز مرکز بهداشت جهانی(Chatham House) لندن به صورت ویدیو کنفرانس رونمایی و در وبگاه آن سازمان به آدرس (http://developing۸.org/) قرار گرفت.
انتهای پیام/
رکوردزنی کرونایی‌ها در تیر و مرداد با آماری معادل ۳۲ درصد کل بیماران خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار