خبر/

یعقوب هوشیار برنامه خود را جهت تصدی گری شهرداری تبریز ارائه کرد

1400/06/03 - 11:14 - کد خبر: 49560 نسخه چاپی

نصر: یعقوب هوشیار، کاندیدای تصدی گری شهرداری تبریز، برنامه خود را به اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورا ارائه کرد.

به گزارش نصر، "یعقوب هوشیار" برنامه های تصدی گری شهرداری خود را در جلسه علنی شورای شهر اعلام کرد.
وی صبح امروز در اولین نوبت اعلام برنامه های خود گفت: یکی از ضرورت ها این است که چشم انداز را بازنگری کنیم، نابرابری در توزیع ثروت و استراتژی ثروت در شهر ما وجود دارد.
وی افزود: 200 دستگاه خارج کردیم و تنها 12 دستگاه خودرو وارد کرده ایم!
هوشیار ادامه داد: در رابطه با چرخه ورزشی در تبریز هر کسی که از راه رسیده است نظری داده است و رد شده است، ظرفیت های گردشگری در تبریز مغفول مانده، منابع انسانی چه استراتژی داشته است؟ نظام منابع انسانی و پرداخت ها رویه صحیحی نداشته است، روحیه انقلابی را باید در بدنه مدیریت داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم تبریز را به توسعه برسانیم سخت است، باید دولت را پای کار بکشیم، دولت باید سرمایه در تبریز سرمایه گذاری کند، باید این ها را به میدان بیاوریم و تولید ثروت کنیم، نگاهمان به پروژه ها باید چند وجهی باشد، شهرک سلامت خاوران ظرفیت بزرگی است.
وی اظهار داشت: 400 هکتار در آرپادرسی پارک جنگلی ایجاد کرده ایم.
وی افزود: برای نگاه بلند مدت باید به فکر توسعه باشیم، فیبر نوری باید در مدت کم در تبریز ایجاد شود، حداقل استفاده از یادگار امام را نتوانسته ایم انجام دهیم، تبریز باید یکی از قطب های اصلی ورزش ایران باشد.
هوشیار تاکید کرد: نهادینه کردن الگوی مهندسی ارزش باید صورت گیرد، تا از هزینه های زائد جلوگیری شود.
وی افزود: عدالت محوری آرمان نیست، ضرورت است، اگر نتوانیم عدالت اجتماعی را پیاده کنیم تمام حوزه ها را متاثر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بازنگری اساسی را انجام خواهم داد تا توزیع ثروت عادلانه در مناطق مختلف و سرانه عدالت اجتماعی صورت بگیرد.
هوشیار گفت: اقتصاد پایدار یا توزیع ثروت، باید درآمد را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم، هزینه های جاری را باید کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: مردم را باید مطالبه گر کنیم، در کشور های خارجی وقتی کسی داخل شهرداری جذب می شود مردم اعتراض می کنند که او را چرا جذب کردید، هزینه اش را ما باید بدهیم.
وی ادامه داد: نهادینه سازی مدیریت مطلوب، شورا باید بعنوان مرجع اصلی صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: همیشه از تبریز بعنوان شهر اولین ها یاد می شود، این پیشنهاد را به وزیر کشور بدهیم که تبریز بعنوان مدیریت واحد شهری پایلوت معرفی شود.
وی در رابطه با حاشیه نشینی گفت: باید به حاشیه نشینی مزیت بدهیم، ارزش بدهیم، مزیت را باید در میان مدت ایجاد کنیم و به همراه آن تولید ثروت داشته باشیم که در ادامه آن مجموعه صد واحدی را در برنامه خود داریم.
وی گفت: ایجاد نظام مالی متمرکز بحث مهمی است، در جهت شفافیت اگر می‌خواهیم حرکت کنیم باید سامانه ثبت قرارداد را در اولویت قرار دهیم، تربیت مدیران برای آینده شهرداری تبریز از دیگر برنامه هایی است که باید از نخبگان و ظرفیت جوانان استفاده کنیم.
بعد از اظهارت هوشیار نوبت سوالات اعضای شورا سوالات خود را از وی پرسیدند.
"نوای باغبان" گفت: اصطلاحات زخمی کردن و پیش روندگی پروژه ها را که اشاره کردید، توضیح بفرمائید.
هوشیار گفت: یکی از شاخص های توسعه اینست که تعدادی پروژه را بنا به ظرفیت خودمان، زودتر شروع کنیم تا بعدا از دولت مطالبه منابع کنیم و قبلا در اردبیل توسط آقای نیکزاد این اقدام صورت گرفته است، مدیری که ۱۰ سال آینده را نبیند و روحیه تحرک و پیش روند نداشته باشد، نمی تواند کارهای بزرگ انجام دهد.
مدیر اگر پیشرونده نباشد نمی‌داند که نباید مقبره الشعرا را به آن حال گذاشته و میدان آذربایجان را آنگونه درست کند. مدیر باید صدسال بعدی تبریز را شناسایی کند.
در ادامه حکیمه غفوری مطرح کرد، با اشاره به حرف و حدیث هایی که در مجامع عمومی گفته می شود آقای هوشیار روحیه تعامل با شورا ندارد، توضیح دهید؛ هوشیار در پاسخ به سوال غفوری گفت: تعامل با شورا و کار جمع را در عمل ثابت می کنم و در برنامه های خود دارم.
غفوری در ادامه شائبه پرونده سپهر را مطرح کرد و ماجرای پاداش ۴۰ میلیونی را پرسید.
هوشیار در پاسخ به پرونده سپهر گفت: این پرونده مربوط سال ۸۷ است و من سال ٩١ به شهرداری منطقه ۵ رفتم و در آن پرونده اسمی از من نیست و برخی کم لطفی کردند، اصلا نام من در این پرونده وجود ندارد، من و معاونانم اصلا در سالیکه پرونده سپهر تشکیل شد در منطقه پنج نبودیم.
وی ادامه داد: پاداش ۴۰ میلیونی بخاطر مدیریت بنده در باشگاه ورزشی شهرداری و قهرمانی در لیگ برتر بوده که با افتخار می گویم قبول نکردم، من سه سال مدیر باشگاه شهرداری بودم و قهرمان شدیم.
روح اله رشیدی نیز در ادامه مطرح کرد، توسعه ورزش قهرمانی را تا چه حد با ساختار و قوانین شهرداری همخوان می بینید؟ ظرفیت شورا بزرگ است و مقدمه ای برای قانونگذاری است، در ورزش قهرمانی شاید بودجه هزینه نشود اما از ظرفیت و منابع انسانی بهره می گیریم.
رشیدی سوال کرد، در خصوص تملک ۱۰۰۰ هکتاری برای حاشیه‌نشینی گفتید، این زمین کجاست؟
هوشیار گفت: این ۱۰۰۰ هکتار در بهترین نقطه شهر است و نیاز به ریالی پول نیست چون سرمایه‌گذار خودش می‌آید، البته باید تمام ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی را پای کار بیاوریم.
زعفرانچی لر باتوجه به اعلام برنامه های هوشیار که در قسمتی از آن هزینه جاری ۱۸۰ میلیاردی شهرداری اشاره کرد رفرنس این مطلب را خواست و افزود تاکتیک‌های رسیدن به اهداف را نگفتید به عنوان مثال ما در نگهداری اتوبوس‌ها مانده‌ایم چگونه می‌خواهید اتوبوس برقی بخرید؟
هوشیار پاسخ داد: منبع آمار من شهرداری تبریز است، من تاکتیک خود برای تامین هزینه‌های برنامه صندوق ذخیره را مطرح کردم، در خصوص اتوبوس‌های برقی وزارت کشور به میزان کیلومترهای استفاده شده از محل یارانه‌ها به شهرداری پرداخت می‌کند، در خصوص حاشیه‌نشینی در شهرک جوانان ما فقط ۵۰۰ واحد می‌توانیم بسازیم، آیا نیاز ما ۵۰۰ واحد است؟ ما در شهرک جوانان سرمان کلاه رفت!
انتهای پیام/
یعقوب هوشیار برنامه خود را جهت تصدی گری شهرداری تبریز ارائه کرد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار