خبر/

حملات سنگین جنگنده‌های ترکیه به 200 کیلومتری عمق خاک عراق

1400/06/02 - 17:03 - کد خبر: 49538 نسخه چاپی

نصر: وزارت دفاع ترکیه از حملات هوایی سنگین جنگنده‌های خود علیه مواضع تروریست‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» در عمق خاک عراق و منطقه «پنجوین» خبر داد.

به گزارش نصر، مناطق روستایی «پنجوین» در سلیمانیه در عراق  صبح سه شنبه هدف حملات  سنگین جنگنده‌های ترکیه قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری «شفق نیوز» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که این حمله هوایی را با 20 فروند جنگنده انجام داده و 28 مواضع متعلق به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» را در مناطق کوهستانی معروف به منطقه «آسوس» هدف قرار داده است.
وزارت دفاع ترکیه تصاویری از این حمله هوایی را که 200 کیلومتری داخل اقلیم کردستان رخ داد، به اشتراک گذاشت. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با حضور در مرکز عملیات نیروی هوایی ترکیه بر این عملیات هوایی نظارت مستقیم داشت.
یکی از سران گروه‌های وابسته به پ‌ک‌ک تایید کرد که مقرهای این حزب در سلیمانیه مورد حمله هوایی ترکیه قرار گرفت. شهردار پنجوین نیز تایید کرد که حملات به روستاهای «کانی میران»، «حمارا سنان» و «ویریا آوا» صورت گرفته است.
چندی قبل نیز جنگنده‌های ترکیه مناطق محل استقرار تروریست‌های «پ‌ک‌ک»  را در شمال استان «دهوک» در اقلیم کردستان عراق بمباران کردند. گفته می‌شود در نتیجه حملات هوایی ترکیه در یک ماه گذشته به شمال عراق  بیش از  ۴۷ روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده‌اند.
یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.
ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.
انتهای پیام/
حملات سنگین جنگنده‌های ترکیه به 200 کیلومتری عمق خاک عراق خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار